گروه بورس- هدیه لطفی: نماد معاملاتی مخابرات که در 6 روز اخیر دچار گره معاملاتی بود، روز گذشته از این شرایط خارج شد. همچنین در این روز نه تنها صف فروش 60 میلیون سهمی«اخابر» جمع‌آوری شد، بلکه صف خریدی معادل 5/16 میلیون سهمی در بازار امروز برای این نماد تشکیل شد. گفتنی است روز گذشته صف فروش سهام دیگر شرکت‌های بورسی از جمله مپنا و صدرا نیز برچیده شد.

شاخص کل بورس نیز در ابتدای معاملات دیروز ناگهان به میزان ۵۰ واحد افت کرد، اما پس از دقایقی نه تنها کاهش به وجود آمده را جبران کرد، بلکه ۴۰ واحد رشد دیگر را در کارنامه خود ثبت کرد. گفتنی است این شاخص روز گذشته در مجموع ۲۸ واحد افزایش را تجربه کرد و در پایان به رقم ۱۱ هزار و ۴۷۹ واحد رسید.
در این روز شاخص‌های بازار اول، بازار دوم، صنعت وشناورآزاد هر کدام به ترتیب 31 واحد افزایش، 25 واحد کاهش، 17 واحد افزایش و 89 واحد افزایش یافتند.
در بازار دیروز بیش از ۲۲۸ میلیون سهم در ۲۲ هزار و ۲۸۵ مرتبه میان سهامداران دادوستد شد و ارزش کل ناشی از این معاملات ۵۸۵ میلیاردریال اعلام شد.
در این روز نماد مخابرات با حجم معاملاتی بیش از 48 میلیون سهمی به عنوان پرمعامله‌ترین و باارزشترین سهم بازار شناخته شد. ارزش نماد مزبور 87 میلیارد و 766 میلیون ریال بود.
همچنین نمادهای پتروشیمی‌خارک و صدرا هر کدام با ارزش ۷/۶۹ میلیارد ریال و ۴/۶۹ میلیاردریال به ترتیب رتبه‌های بعدی را کسب کردند.
روز گذشته حق‌تقدم بسته‌بندی‌ایران و نیروترانس با توجه به اعلام مهلت پذیره‌نویسی بازگشایی و آماده معامله شدند.