نتایج بررسی کارشناسان بانک انگلیسی بارکلیز نشانگر این موضوع است که با توجه به کاهش حجم معاملات طلا در ماه آوریل بهای این فلز زرد در سه ماهه دوم سال۲۰۱۳میلادی در محدوده کوچکی مبادله خواهد شد. کارشناسان اقتصادی بانک انگلیسی بارکلیز با اشاره به دامنه ۱۶۴۷ دلار برای میانگین قیمت جهانی طلا در سال ۲۰۱۳میلادی، سطح ۱۶۱۵ دلار را برای بهای این فلز زرد در سه ماهه دوم سال جاری میلادی پیش بینی کردند.

بر اساس این گزارش، قیمت جهانی طلا اخیرا واکنش شدیدی نسبت به بحران اقتصادی قبرس و انتشار اطلاعات ضعیف از نرخ بیکاری آمریکا نشان داد و با افزایش مواجه شد.

این گزارش می‌افزاید: کارشناسان اقتصادی بارکلیز همچنین بر این باورند قیمت جهانی طلا در کوتاه مدت در صورت عبور از سطح ۱۶۲۵ دلار به ۱۷۰۰ و سپس به ۱۸۰۰ دلار افزایش خواهد یافت. بر این اساس، این کارشناسان سطوح حمایتی قیمت جهانی طلا را در کوتاه مدت ۱۵۳۹تا۱۵۲۲ و سطوح مقاومتی این فلز زرد را ۱۶۲۵تا۱۵۷۷ دلار اعلام کردند. قیمت طلا در بازارهای جهانی در ماه گذشته روند نگران‌کننده‌ای را برای فعالان این بخش رقم زده است تا جایی‌که سرمایه گذاران ترجیح داده‌اند از بازار معاملات طلا خارج شوند که این امر بیشتر باعث کاهش قیمت این فلز گرانبها شده است. البته تلاش‌های بانک‌های مرکزی دنیا به منظور تثبیت قیمت‌ها تاکنون به خروج طلا از رکود منجر نشده است؛ اما انتظار می‌رود دولت‌ها به منظور ثبات اقتصاد کلان خود مجبور به اتخاذ سیاست‌هایی شوند که شاید این سیاست‌ها بتواند بازار را با افزایش مواجه سازد. دیروز قیمت طلا در بازارهای جهانی به هزار و ۵۸۲ دلار رسید که در مقایسه با قیمت دو روز قبل در حدود ۶ دلار افزایش را نشان می‌دهد.