گروه بورس- فرابورس ایران در روز گذشته شاهد معامله 46 میلیون و 812 هزار و 767 سهم در 33 هزار و 241 دفعه معاملاتی بود، تا بر این اساس ارزش 725 میلیارد و 820 میلیون ریالی را در این روز به ثبت رساند.

بنابر این گزارش، دیروز ادامه پذیره‌نویسی بانک آینده در بازار فرابورس، حجم بالایی از معاملات فرابورس را به این نماد اختصاص داد. حال آنکه نمادهای نفت پاسارگاد، نفت ایرانول و پالایش نفت لاوان نیز به عنوان تازه‌واردهای فرابورس، مورد توجه فعالان این بازار قرار داشتند، به طوری که نفت پاسارگاد در دومین روز حضور خود در فرابورس با معامله ۱۲ میلیون سهم در درصد مثبت با ثبت ۷۴۳ میلیون تقاضا، به کار خود پایان داد.
در همین حال، نماد شرکت پالایش نفت لاوان نیز پس از معامله 10 میلیون سهمی باز هم با تقاضای خرید یک میلیونی مواجه بود.
در این میان نفت ایرانول که تا روز دوشنبه یکی از نمادهای مورد توجه بازار بود، دیروز پس از معاملات ۱۰ میلیون سهمی با نوسان منفی همراه شد.
افزون بر این، روز گذشته فعالان بازار فرابورس نیز به نمادهای پالایش نفت شیراز، پتروشیمی مارون و پتروشیمی زاگرس نیز نیم‌نگاهی داشتند. در این روز صنعت روی زنگان، عمران و توسعه شاهد، بانک گردشگری و مهندسی صنعتی روان فن‌آور نیز از جمله نمادهایی بودند که قیمت سهام آنها از بیشترین تغییرات مثبت قیمتی برخوردار شد.
دیروز همچنین هر برگه امتیاز تسهیلات مسکن با رشد اندک قیمتی روبه‌رو‌ شد و در مرز ۶۰۰ هزار ریال دادو‌ستد شد. همچنین دربازار ابزارهای نوین مالی بیشترین حجم معاملات متعلق به اجاره مپنا بود که به میزان ۳۰هزار و ۴۰۰برگه در میان خریداران دادو‌ستد شد و پس از آن مشارکت‌ گهر با معامله ۲۲هزار و ۸۵۰برگه واجاره سامان ۲۱هزارو ۱۷۰ برگه در رتبه‌های دوم و سوم قرار گرفتند.
در این روز، 99/99 درصد از سهام شرکت صنایع چوب خزر کاسپین به صورت بلوکی و به قیمت پایه هر سهم 6171ریال در بازار سوم فرابورس به فروش رفت.
روز گذشته شرکت خدمات مدیریت صبا تامین به وکالت از شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین، ۵۶میلیون و ۹۹۹هزار و ۹۹۶ سهم معادل ۹۹/۹۹ درصد از سهام شرکت صنایع چوب خزر کاسپین را به قیمت پایه هر سهم ۶۱۷۱ ریال روی میز فروش بازار سوم گذاشت که به همان نرخ فروش رفت. براساس این گزارش، ارزش پایه این بلوک ۷/۳۵۱ میلیارد ریال است که با شرایط پرداخت یکجا و نقد یا نقد و اقساط واگذار شد.
طبق پیام ناظر بازار، دیروز نماد معاملاتی گروه فن‌آوا، برای برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه در 10اسفند، متوقف شد. از سوی دیگر به دلیل تعدیل با اهمیت در اطلاعات دریافتی از شرکت هلدینگ توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه، این نماد معاملاتی هم متوقف شد.
اما در مجموع بازار فرابورس روز معاملاتی گذشته خود را در شرایطی سپری کرد که معامله‌گران همچنان محتاط بودند و اخبار سیاسی به ویژه مذاکرات هسته‌ای آلماتی به صورت لحظه به لحظه از سوی فعالان بازار دنبال می‌شد.