هدف‌گذاری برای ١٢ هزار میلیارد تومان فروش

گروه بنگاه‌ها: مجمع عمومی عادی سالانه شرکت فولاد مبارکه اصفهان روز چهارشنبه ۲۸ تیر در سالن اجتماعات نگین نقش جهان اصفهان با حضور صاحبان بیش از ۹۰ درصد سهام برگزار شد. به گزارش «دنیای اقتصاد» در این مجمع، پس از انتخاب هیات رئیسه، دکتر بهرام سبحانی، مدیر عامل شرکت فولادمبارکه اصفهان با ارائه گزارش فعالیت هیات مدیره به مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام گفت: سرمایه‎گذاری‎های مستقیم و غیرمستقیم در زنجیره ارزش تولید فولاد انجام شده که جمع درآمد حاصل از فروش محصولات در سال ۹۵ حدود ۱۰ هزار و ۱۰۸میلیارد تومان و جمع درآمد ناشی از سرمایه‎گذاری در سهام شرکت‌ها معادل ۱۹۰ میلیارد تومان بوده است. به گفته سبحانی، با اجرا و راه‌اندازی طرح‎های توسعه ۳/ ۱۰ میلیون تن ظرفیت تولید در فولاد مبارکه، سبا و هرمزگان افزایش یافته است.

وی پروژه‎های محقق‎شده در سال ۹۵ را بازسازی کوره‌های قوس الکتریکی و پاتیلی و بهره‌برداری از ماشین ریخته‎گری شماره ۵ و افزایش ظرفیت تولید فولاد از ۴/ ۵ به ۲/ ۷ میلیون تن؛ سیستم گاززدایی با هدف تولید ورق‎های کیفی برای مصرف در رویه خودرو، ایستگاه سولفور زدایی و گوگردزدایی از فولاد مذاب و مطابقت فولاد تولیدی با استاندارد API در صنایع نفت و گاز؛ بریکت سازى مگا مدول‎هاى شهید خرازى برای تبدیل نرمه آهن اسفنجى‎ به بریکت؛ واحد تولید آب دمین و راه‌اندازی احیای مستقیم اولین طرح فولاد استانی در سفید دشت چهار محال و بختیاری، با ظرفیت ٨٠٠ هزار تن در سال دانست. دکتر سبحانی از بین طرح‎های در دست احداث، به طرح‌های تکمیلی توسعه ٧ میلیون و ٢٠٠ هزار تن در سال اشاره و تاکید کرد که بخشی از متعلقات و زیرساخت‌ها همچون سیستم‎هاى حمل‎ونقل در حال آماده‌سازى است. مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان خاطر نشان ساخت: ظرفیت خط تولید فولاد سبا از ٧٠٠ هزار تن به ۶/ ۱ میلیون تن افزایش پیدا کرده و با تولید آزمایشی انجام شده به زودی شاهد آغاز بهره برداری رسمى این خط خواهیم بود. سبحانی در تشریح دیگر فعالیت‎های فولاد مبارکه، به راه‎اندازی یک واحد از کوره‎هاى آهک کلسینه در معدن حوض ماهى، پیشرفت ۵۰ درصدی کنسانتره سنگ آهن سنگان، آغاز بهره‌برداری از گندله‎سازى سنگان، پیشرفت فیزیکی۳۷ درصدی نیروگاه مقیاس کوچک سبا براى تامین ٢٥ مگا وات برق، شبکه‎هاى تصفیه فاضلاب شهرى در شهرستان‌هاى مبارکه و لنجان برای تامین آب از پساب شهرى و آغاز احداث فولادسازى کارخانه فولاد سپید دشت اشاره ‎کرد.

به گفته دکتر سبحانی، به تازگی دو قرارداد توسعه در گروه فولاد مبارکه با شرکت‌های معتبر اروپایی امضا شده است. تامین مالی این طرح‌ها از منابع خارجی خواهد بود. سبحانی اقدامات انجام شده در راستای حفظ و تقویت جایگاه برتر شرکت در داخل و خارج را مثبت ارزیابی کرد و افزود که در این راستا ٩٢١پروژه تحول و ٤٧ پروژه ویژه با بیش از ٣ هزار میلیارد صرفه‎جویى اقتصادى اجرا شده و همچنین ٥٠٣پروژه در قالب بهبود عملکرد از طریق ٤٠٠ گروه کارى با تمرکز برکاهش هزینه و ارتقای سطح کمى و کیفی محصول انجام گرفته است. به گفته وی پشتیبانى‎هاى مورد نیاز برای حضور شرکت‌های زیرمجموعه گروه فولاد مبارکه در جوایز تعالی سازمانی و مدیریت دانش محور انجام شده تا از این طریق با ارتقای عملکرد مدیریتی این شرکت‌ها، مدیریت موثری در گروه فولاد مبارکه انجام پذیرد. وی افزود: شرکت فولاد مبارکه اصفهان در سال گذشته توانست عنوان برترین شرکت دانشی کشور در جایزه جهانى سازمان دانش محور و تندیس زرین حمایت از حقوق مصرف کننده را در سال ٩٥ کسب کند. کسب رتبه اول گروه فلزات اساسى در رتبه بندی ١٠٠ شرکت برتر، تندیس حامیان محیط زیست، گواهى استاندارد ایزو رسیدگى به شکایات مشتریان و سنجش رضایت مشتریان و مدیریت انرژى و جایزه بهره‌وری در شرکت‌های معدن و صنایع معدنی بخشی از دیگر افتخارات این شرکت در سال ٩٥ بوده است. دکتر سبحانی در پایان بیان کرد: شرکت فولاد اصفهان همزمان با ارتقای کیفیت محصولات، برای بهبود مسائل زیست‎محیطى نیز سرمایه‎گذاری کرده است. همچنین از منظر مالى، شرکت از حداکثر فروش محصولات برخوردار بوده و همواره تولید و فروش محصولات کیفى با ارزش افزوده بالاتر را به‌عنوان یکی از اهداف اصلی خود برگزیده است. به گفته وی، با بهره‌برداری حداکثری از توسعه‌های انجام شده، مدیریت دارایى‎ها و هزینه‎ها، در راستای هدف‌گذاری این شرکت در سال ٩٦ تولید ٧میلیون و ٢٣٠ هزار تن فولاد خام، تولید ٥ میلیون و٩٠٠ هزار تن ورق گرم و دستیابی به ١٢هزار میلیارد تومان فروش و ۳۰۲ ریال سود برای هر سهم فراهم خواهد شد.