گروه بورس ـ حمل و نقل پتروشیمی با ۴۲۱ریال افزایش درآمد هر سهم امسال را به طور خالص مبلغ یک‌هزار و ۴۶۱ریال پیش‌بینی کرده است. براساس گزارش سازمان بورس اوراق بهادار تهران، این شرکت خردادماه امسال با ۸ میلیارد ریال سرمایه پیش‌بینی درآمد هر سهم خود را مبلغ یک‌هزار و ۴۰ریال اعلام کرده بود که دلایل عمده تعدیل را افزایش تناژ حمل برخی از قراردادهای جاری از جمله نفتا و پروپان و افزایش درآمد خدمات انبارداری و همچنین تغییر رویه ارائه اطلاعات درآمد و بهای تمام شده خدمات انبارداری عنوان کرده است.

این در حالی است که «حپترو» توانست در دوره سه ماه منتهی به خردادماه با تحقق ۳۹۳ریال سود به ازای هر سهم معادل ۲۷درصد از پیش‌بینی درآمد هر سهم را پوشش دهد. پیش‌بینی عملکرد حمل‌ونقل پتروشیمی برای سال مالی ۸۵ در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب درآمد حاصل از حمل ۳۶درصد افزایش، درآمد حاصل از ترخیص و انبارداری ۲۲درصد کاهش بهای تمام شده خدمات ارائه شده ۴۰درصد افزایش، سود عملیاتی ۴۱درصد کاهش و سود پس از کسر مالیات ۳۴درصد کاهش داشته است.

هیات‌مدیره در نظر دارد تقسیم ۶۰درصد از سود عملکرد سال مالی ۸۵ را به مجمع عمومی عادی سالیانه پیشنهاد کند. شرکت در خردادماه اعلام کرده بود که در نظر دارد تقسیم مبلغ ۵میلیارد و ۸۲۳میلیون ریال (مبلغ ۷۲۸ریال به ازای هر سهم) از سود عملکرد سال مالی ۸۵ را به مجمع عمومی عادی سالیانه پیشنهاد کند.

بنابراین اطلاعات، «حپترو» یادآوری کرده است که پیش‌بینی درآمد هر سهم برای سال مالی ۸۵ براساس قراردادهای قطعی در این مقطع انجام پذیرفته است. لذا در صورت انعقاد قراردادهای جدید، تعدیل قراردادهای موجود و یا تمدید قراردادهایی که طی سال‌جاری به اتمام خواهد رسید، پیش‌بینی درآمد هر سهم تعدیل خواهد شد و مراتب در اسرع وقت به بازار منعکس خواهد شد.