گروه بورس‌ـ فروش کارخانجات کابلسازی ایران در سال‌مالی منتهی به آذرماه امسال با ۵۱درصد افزایش پیش‌بینی شد. براساس گزارش سازمان بورس اوراق بهادار تهران، این شرکت پیش‌بینی کرد تا پایان سال‌مالی مزبور مبلغ ۲۴۶میلیارد و

۹۷۲میلیون ریال درآمد داشته باشد که تا پایان دوره سه ماه منتهی به خرداد ماه با کسب ۹۸میلیارد و ۹۸۰میلیون ریال درآمد حاصل از فروش معادل ۴۰درصد از پیش‌بینی خود را محقق کرده است.

کارخانجات کابلسازی ایران درآمد هر سهم امسال را با ۳۷میلیارد و ۸۰۰میلیون ریال سرمایه به‌طور خالص مبلغ ۱۵ریال پیش‌بینی کرده است، که با تحقق ۷ریال سود به ازای هر سهم تا پایان دوره سه ماه منتهی به خرداد ماه معادل ۴۶درصد از پیش‌بینی درآمد هر سهم خود را پوشش داده است.

پیش‌بینی عملکرد «بایکا» برای سال‌مالی منتهی به آذرماه امسال در مقایسه با عملکرد واقعی سال‌مالی قبل به ترتیب بهای تمام‌شده کالای فروش رفته ۵۸درصد افزایش، سود عملیاتی مبلغ ۶۰۷۲میلیون ریال افزایش و سود پس از کسر مالیات مبلغ ۱۰۲۴۴میلیون ریال افزایش داشته است.

شرکت اعلام کرده است که برنامه افزایش سرمایه به میزان ۵۰درصد از محل مطالبات حال شده و آورده نقدی سهامداران را در دستور کار خود دارد.

پیش‌بینی خالص درآمد (هزینه‌)های متفرقه سال‌مالی ۸۵ به مبلغ ۱۲میلیارد و ۵۰۰میلیون‌ریال (بابت هر سهم مبلغ ۳۳۱ریال) به‌طورعمده مربوط به درآمد حاصل از فروش ساختمان دفتر مرکزی شرکت واقع در خیابان آبان شمالی، خانه‌های سازمانی شیراز و بخشی از زمین کارخانه تهران است.

کابلسازی ایران طرح تولید کابل‌های فشار قوی با ظرفیت سالانه یک‌هزار و ۵۰۰کیلومتر و طرح تولید کابل‌های فیبر نوری با ظرفیت سالانه ۶هزار و ۲۰۰کیلومتر به بهره‌برداری رساند. طبق اطلاعات دریافتی، پیش‌بینی عملکرد سال‌مالی ۸۵ با فرض تولید و فروش ۲هزار و ۹۵۰کیلومتر کابل فیبر نوری و ۳۴۵کیلومتر کابل فشار قوی تهیه شده است.