گروه بورس- درآمد حاصل از فروش شرکت گسترش صنایع و خدمات کشاورزی در پایان دوره سه ماه منتهی به خرداد ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۸۲‌درصد افزایش دارد. براساس گزارش سازمان بورس اوراق بهادار تهران، این شرکت در این مدت از فروش محصولات خود ۱۰‌میلیارد و ۷۳۸‌میلیون ریال درآمد کسب کرد که این مبلغ معادل ۱۸‌درصد از پیش‌بینی بودجه این شرکت را پوشش داده است. همچنین پیش‌بینی «تکشا» برای پایان اسفند امسال مبلغ ۵۸‌میلیارد و ۳۳۶‌میلیون ریال درآمد حاصل از فروش است. «تکشا» درآمد هر سهم امسال را با ۵ میلیارد ریال سرمایه به طور خالص یک‌هزار و ۸۳۹ ریال پیش‌بینی کرده است.

پیش‌بینی عملکرد گسترش صنایع و خدمات کشاورزی برای سال مالی ۸۵ در مقایسه با عملکرد سال مالی قبل به ترتیب فروش ۱۲‌درصد افزایش، قیمت تمام شده کالای فروش رفته ۱۰‌درصد افزایش، سود عملیاتی ۲۲‌درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۷‌درصد افزایش نشان می‌دهد.

شرکت درنظر دارد در سال ۸۵ سرمایه خود را از مبلغ ۵‌میلیارد ریال به مبلغ ۱۵‌میلیارد ریال (معادل ۲۰۰‌درصد) از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران افزایش دهد.هیات مدیره در نظر دارد مبلغ ۶‌میلیارد ریال را جهت تقسیم به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند. شرکت در اردیبهشت ۸۵ پیشنهاد هیات مدیره جهت تقسیم سود سال مالی ۸۵‌ را مبلغ ۸‌میلیارد ریال اعلام کرده بود که دلیل مغایرت را اعلام نکرده است.