گروه بورس ـ شرکت ماشین‌آلات صنعتی تراکتورسازی ایران در نظر دارد سرمایه خود را از مبلغ ۱۳میلیارد و ۵۴۴میلیون ریال به مبلغ ۲۲میلیارد ریال افزایش دهد. به گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار تهران، افزایش سرمایه ۴/۶۲درصدی «تراک» از محل اندوخته توسعه و تکمیل، سود انباشته و مطالبات و آورده نقدی سهامداران افزایش انجام خواهد شد.

این شرکت پیش‌بینی درآمد هر سهم خود را برای سال مالی منتهی به پایان اسفندماه ۸۵ ، مبلغ ۴۹۱ریال اعلام کرده است.

پیش‌بینی عملکرد «تراک» در سال مالی منتهی به پایان اسفند ۸۵ در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب در فروش ۳۹درصد افزایش، در بهای تمام شده کالای فروش رفته ۴۲درصد افزایش، در سود عملیاتی مبلغ ۹میلیارد و ۳۱۶میلیون ریال افزایش و در سود پس از کسر مالیات ۸۶درصد افزایش نشان می‌دهد.

ماشین‌آلات صنعتی تراکتورسازی ایران پیش‌بینی خالص درآمدها و هزینه‌های متفرقه سال مالی ۸۵ را مبلغ دومیلیارد و ۳۱۶میلیون ریال اعلام کرد که به طور عمده شامل ذخیره مطالبات مشکوک‌الوصول و تفاوت نرخ خدمات دریافتی از شرکت‌های مجتمع است.

ماشین‌آلات صنعتی تراکتورسازی ایران طرح‌های عمده‌ای شامل خرید ماشین‌آلات جدید و طرح ایجاد شبکه جدید کامپیوتری را در دست اجرا دارد که زمان بهره‌برداری این طرح پایان امسال اعلام شده است.

این در حالی است که «تراک» پیشنهاد تقسیم سود امسال را اعلام نکرده است، در صورتی که طبق گزارش اسفندماه ۸۴ این شرکت اعلام کرده بود که مبلغ ۳میلیارد و ۴۷۱میلیون ریال از سود پیش‌بینی شده امسال را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.