صورت وضعیت پرتفوی «وتوسم» منتشر شد

گروه بورس ـ شرکت سرمایه‌گذاری توسعه ملی با واگذاری سهام پنج شرکت خود توانست یک‌میلیارد و ۳۳۵میلیون ریال سود کسب کند. به گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار تهران، این شرکت مبلغ ۱۷میلیارد و دو‌میلیون ریال از سهام خود را در شرکت‌های چرخشگر، سایپا، سنگ‌آهن گل‌گهر، پارس خودرو و تراکتورسازی ایران واگذار کرد. بهای تمام شده این سهام مبلغ ۱۵میلیارد و ۶۶۶میلیون ریال بود.

بــراســاس ایــن گـزارش صورت وضعیت پرتفوی این شرکت در تیرماه امسال شامل ۱۹درصد محصولات شیمیایی، ۱۷درصد فرآورده‌های غذایی، ۱۵درصد کانی غیرفلزی، ۹درصد پیمانکاری صنعتی، ۸درصد چند رشته‌ای، ۸درصد انبوه‌سازی املاک و مستغلات ۸درصد فرآورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای را ۵درصد لاستیک و پلاستیک و ۱۱درصد در سایر اقلام بود.

سرمایه‌گذاری توسعه ملی در ماه گذشته در ۴۰ شرکت بورسی با ۳هزار و ۲۹۷میلیارد و ۸۹۷میلیون ریال بهای تمام شده سرمایه‌گذاری کرد. به این ترتیب ارزش بازار جمع کل سرمایه‌گذاری‌های «وتوسم» در این دوره ۲هزار و ۶۸۵میلیارد و ۳۴۲میلیون ریال بود.

این در حالی است که ارزش بازار پایان دوره جمع کل سرمایه‌گذاری‌های این شرکت نسبت به بهای تمام شده ابتدای دوره آن ۱۸درصد کاهش داشت. همچنین سرمایه‌گذاری توسعه ملی طی این مدت با ۲۳میلیارد و ۶۱۲میلیون ریال بهای تمام شده، سهام شرکت‌های چرخشگر، کف، چادرملو، داروسازی سبحان، تایداوتر، آذر آب، نفت بهران، پارس خودرو، تولی پرس، سیمان مازندران، داروسازی اسوه، حمل و نقل پتروشیمی و سیمان شمال را تحصیل کرد.