گروه بورس‌ـ هیات‌مدیره گروه صنعتی قطعات اتومبیل ایران در نظر دارد، تقسیم ۸۰درصد سود قابل تخصیص را به مجمع عمومی عادی سال‌مالی جاری پیشنهاد دهد. براساس اطلاعیه سرپرست نظارت برناشران اوراق بهادار، «ختوقا»، پیش‌بینی درآمد هر سهم برای سال‌مالی جاری را با سرمایه ۱۲۰میلیارد ریال، مبلغ یک‌هزار و ۱۳۰ریال اعلام کرده است.

این پیش‌بینی نسبت به رقم سال‌مالی گذشته با شش درصد کاهش در نظر گرفته شده است.

این شرکت سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها را در رقم ۱۰۵میلیارد و ۸۸۶میلیون ریال پیش‌بینی کرده است که در بهار امسال شش درصد از این پیش‌بینی را پوشش داد.

سود عملیاتی «ختوقا» نیز در دوره سه ماه منتهی به خرداد ماه برابر هفت میلیارد و ۹۵میلیون ریال بود. از رقم پیش‌بینی سالانه پنج‌درصد پوشش داده شد.

پیش‌بینی عملکرد سال‌مالی منتهی به پایان اسفند ماه امسال در مقایسه با عملکرد واقعی سال‌مالی قبل به ترتیب سود حاصل از فروش سرمایه‌گذاری‌ها ۲۷درصد افزایش، سود عملیاتی ۲درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۶درصد کاهش نشان می‌دهد.

شرکت پیش‌بینی درآمد هر سهم سال‌مالی جاری را در اسفند ماه سال قبل مبلغ یک‌هزار و ۲۵۰ریال اعلام کرده بوده که دلایل تعدیل را، کاهش سود شرکت‌های سرمایه‌پذیر، افزایش هزینه‌های مالی با توجه به اخذ تسهیلات بانکی و فروش بخشی از سرمایه‌گذاری‌های بورسی اعلام کرده است.