گروه بورس - ارزش معاملات گروه انبوه‌سازی املاک و مستغلات در تابستان امسال بیش از ۷۴۶میلیارد ریال افزایش یافت. به گزارش خبرنگار ما ارزش معاملات گروه انبوه‌سازی، املاک و مستغلات در سه ماه منتهی به پایان شهریور ماه امسال معادل ۸۸۰میلیارد و ۲۲۱میلیون ریال بود.

این رقم در بهار امسال معادل ۱۳۳میلیارد و ۸۹۴میلیون ریال بود که رشدی معادل ۷۴۶میلیارد و ۳۲۷میلیون ریال را در طول تابستان تجربه کرد. براین اساس در فصل تابستان تعداد ۳۱۱میلیون و ۱۱۱هزار و ۳۵۹ سهم این گروه توسط یک هزار و ۲۴۷ نفر در ۳هزار و ۱۲۲ نوبت معامله شد. این تعداد سهام در بهار امسال معادل ۶۹میلیون و ۴۲۸هزار و ۲۴۷ سهم بود که معادل ۲۴۱میلیون و ۶۸۳هزار و ۱۱۲ سهم کمتر از تابستان بود.

رشد ارزش معاملات گروه املاک را می‌توان ناشی از رشد بازار مسکن کشور و همچنین افزایش فعالیت‌های این صنعت در تابستان دانست.

بنابراین گزارش، کل شرکت‌های گروه انبوه‌سازی املاک و مستغلات در تابستان با بازدهی مثبت همراه بودند.

بیشترین درصد نوسان مثبت متعلق به آبادگران ایران با ۱۴۸/۱درصد نوسان بود. ساختمان اصفهان نیز به‌رغم قرار گرفتن در آخرین رتبه بازدهی‌های مثبت گروه با درصد نوسان ۲۴ همراه بود. بنابراین گزارش آبادگران ایران بیشترین ارزش معاملات گروه املاک و مستغلات را بیش از ۲۲۰میلیارد ریال دارا بود. در تابستان امسال ۸۸میلیون و ۶۱۹هزار و ۷۳۱ سهم آبادگران ایران توسط یک هزار و ۲۴۷ نفر در ۳هزار و ۱۳۲ نوبت به ارزش ۲۲۰میلیارد و ۴۲۳میلیون ریال دادوستد شد. آخرین قیمت هر سهم این شرکت ۲هزار و ۵۷۱ ریال و P/E آن معادل ۹۳/۹ بود.

همچنین سرمایه‌گذاری مسکن و سرمایه‌گذاری شاهد به ترتیب بیش از ۱۸۸ و ۱۷۰میلیارد ریال ارزش معامله رتبه دوم و سوم بیشترین ارزش معاملات گروه را کسب کردند.