ایسنا- معاون «خصوصی‌سازی» از تصمیم‌های جدید این سازمان در خصوص واگذاری باشگاه استقلال و پیروزی و عرضه این دو باشگاه ورزشی در هفته اول تیر ماه خبر داد. اسماعیل غلامی، از واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در هفته اول تیر ماه خبر داد و گفت: باشگاه‌های ورزشی استقلال و پرسپولیس قبل از شروع لیگ فصل آتی از طریق فرابورس عرضه می‌شوند.

وی با بیان اینکه باشگاه استقلال و پرسپولیس براساس قانون بودجه سال ۹۰ جزو شرکت‌های مشمول واگذاری هستند، افزود: باشگاه استقلال به صورت شرکت سهامی خاص و باشگاه پرسپولیس به صورت شرکت سهامی عام است.

وی اعلام کرد: براساس مصوبه هیات واگذاری مقرر شده است که به دلیل ابهامات و محدودیت‌هایی که در صورت‌های مالی این دو باشگاه وجود دارد و قابل پیش‌بینی نبودن بدهی‌ها تنها ارزش برند دو شرکت به همراه مبلغ سرمایه ثبت شده در قالب شرکت‌های سهامی خاص و عام واگذار شود و کلیه بدهی‌ها و دارایی‌های مندرج در صورت‌های مالی به دولت انتقال داده شود و سازمان تربیت بدنی متولی امر تسویه و دارایی‌های دو باشگاه خواهد بود.

غلامی اضافه کرد: بدین منظور سازمان خصوصی‌سازی با برگزاری دو جلسه از کلیه دست‌اندرکاران، مدیران و کارشناسان شامل کارشناسان خبره و رسمی سازمان

تربیت بدنی و سازمان لیگ برتر دعوت کرد که متاسفانه فقط نماینده سازمان تربیت بدنی و کارشناسان قیمت‌گذاری در جلسه حضور یافتند و نماینده هیچ یک از باشگاه‌ها در جلسه حاضر نشدند. معاون سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرد: با توجه به اینکه قیمت‌گذاری برند دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در حال اتمام است، سهام این دو باشگاه ورزشی قبل از شروع لیگ فصل آتی و در هفته اول تیر ماه از طریق فرابورس عرضه خواهد شد و خریداران این دو باشگاه می‌توانند نسبت به گرفتن بازیکنان جدید براساس قوانین و مقررات سازمان لیگ برتر اقدام کنند. غلامی تاکید کرد:‌ بنابراین کلیه قراردادهای جدیدی که با بازیکنان برای فصل آتی منعقد می‌شود از نظر سازمان خصوصی‌سازی فاقد اعتبار است و خریداران این دو باشگاه باید نسبت به گرفتن بازیکنان اقدام کنند. وی در مورد قیمت‌گذاری سهام این دو باشگاه اظهار کرد: موسسه گروه مطالعاتی هوشمند تدبیر که در ارزش‌گذاری برند تخصص دارد، در حال قیمت‌گذاری این دو باشگاه ورزشی است و قیمت‌گذاری آن رو به پایان است. معاون سازمان خصوصی سازی اعلام کرد: براساس تصمیمات اتخاذ شده ابتدا باشگاه استقلال و سپس باشگاه پرسپولیس قبل از شروع لیگ از طریق فرابورس عرضه می‌شوند.