گروه بورس - معامله‌گران روز گذشته شاهد جو تردیدآمیزی برای تصمیم‌گیری درخصوص قراردادهای آتی بودند.

به گزارش خبرنگار ما، با وجود رشد چشمگیر معاملات آتی در روز چهارشنبه، بازار آتی در معاملات روز گذشته شاهد جو ناآرامی بود که حکایت از تردید سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در این قراردادها داشت.
نوسانات روز گذشته معاملات نقدی سهام یکی از موثرترین عوامل بر روند ناپایدار معاملات آتی بود، به طوری که صف‌های خرید و فروش در بازار نقدی روز گذشته بارها جمع شدند تا دامنه نوسانات آن مانع از شکل‌گیری چشم‌انداز روشن برای معامله‌گران آتی باشد. هر چند کاهش قیمت‌های جهانی دیروز نیز تا اندازه‌ای بر معاملات سایه افکند تا جایی که «فملی» شهریورماه با 135 تقاضای فروش به کار خود پایان داد. هر چند در معاملات دیروز صف‌های خرید در نمادهای مختلف ایجاد شد، اما با چرخش معاملات بازار نقدی، معاملات آتی نیز به نفع صف‌های فروش چرخش داشت. «فملی» تیر و «فولاد» شهریور نیز از نمادهایی بودند که در کنار «فملی» شهریور به صف‌های فروش پیوستند.
در معاملات دیروز «اخابر» تیرماه بعد از چند روز غیبت شاهد معامله ۲ قرارداد بود که بدون نوسان در قیمت ۳۱۶۰ ریال تسویه شد. در همین حال «فملی» تیرماه تنها نماد مثبت دیروز بود که با معامله ۲۰ قرارداد در نوسان مثبت ۴ درصد، رسیدن به قیمت تسویه ۱۵ هزار و ۹۷۹ ریال را تجربه کرد. به نظر می‌رسد معامله‌گران آتی پیش‌بینی کرده‌اند که هیجان کنونی بازار می‌‌تواند قیمت‌های تیرماه «فملی» را از شهریورماه جذاب‌تر کند؛ چراکه ممکن است رشد قیمت این نماد در بازه زمانی طولانی‌تر با سرعت کمتری رقم بخورد.
افزون‌بر این «فملی» شهریور با معامله 13 قرارداد، شاهد کاهش 13 ریالی بود تا در قیمت 16 هزار و 718 ریال بسته شود.
در ادامه معاملات این نماد، اختلاف پیشنهاد قیمتی تقاضای خرید و فروش افزایش یافت تا فروشندگان «فملی» تیرماه در قیمت ۱۶ هزار و ۶۰۰ ریال خریداری نداشته باشند.
در همین حال «وغدیر» شهریور با معامله 10 قرارداد و «خساپا» تیرماه با معامله 3 قرارداد از دیگر نمادهای معامله‌شده بازار دیروز آتی بودند که به ترتیب با 103 و 119 ریال کاهش قیمت مواجه شدند. «شخارک» تیر و شهریور نیز از نمادهای پربیننده دیروز بود که بدون معامله به کار خود پایان داد.