فارس- معاون سازمان بورس از صدور دومین مجوز صکوک اجاره با قابلیت معامله در فرا بورس خبر داد. سید علی حسینی با اشاره به راه اندازی نخستین صکوک اجاره در ۲۲ اسفند سال گذشته برای هواپیمایی ماهان اظهار داشت: این صکوک بعد از عرضه، از قابلیت معامله در فرابورس برخوردار است و دومین مجوز صکوک اجاره هم از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار صادر شده است.

وی ادامه داد: این مجوز برای انتشار ۱۰۰ میلیارد تومان اوراق اجاره ۴ ساله شرکت واسط مالی اسفند و به منظور تأمین مالی بانک سامان بوده و ناشر آن شرکت واسط مالی اسفند و برای خرید ۸ باب ساختمان از بانک سامان به منظور اجاره به شرط تملیک آن به بانک یادشده است.

به گفته این مقام مسوول عامل فروش این اوراق کارگزاری بانک سامان و مقاطع پرداخت‌ها سه ماهه بوده که مبلغ کل اجاره بها هم ۱۷۰ میلیارد تومان که در ۱۵ پرداخت اول۴ میلیارد و ۳۷۵ و در پرداخت آخر بیش از ۱۰۴ میلیارد تومان خواهد بود.

حسینی افزود: عامل پرداخت سود، شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و متعهد پذیره‌نویس و بازارگردان، تامین سرمایه امین تعیین شده اند که از طریق فرابورس طی ۱۵ روز اقدام به فروش اوراق اجاره شرکت واسط مالی اسفند خواهند کرد.