گروه بنگاه‌ها- شرکت سنگ آهن گل گهر پیش‌بینی درآمد هر سهم برای سال مالی 90 را با سرمایه جدید اعلام کرد.
براساس اطلاعیه سازمان بورس و اوراق بهادار، «کگل» درآمد هر سهم امسال را با سرمایه ۶ هزار میلیارد ریالی مبلغ ۵۲۶ ریال پیش‌بینی کرد.

این شرکت با سرمایه قبلی معادل سه هزار میلیارد ریال، مبلغ یک هزار و 427 ریال سود به ازای هر سهم پیش‌بینی کرده بود. براساس تصمیمات مجمع عمومی فوق‌العاده به تاریخ 31 خردادماه 90 افزایش سرمایه شرکت از مبلغ سه هزار میلیارد ریال به مبلغ 6 هزار میلیارد ریال (از محل مطالبات و آورده نقدی) مورد تصویب قرار گرفته است. همچنین به استناد مصوبه مجمع نام شرکت از سنگ آهن گل گهر (سهامی عام) به شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر(سهامی عام) تغییر یافته و موضوع فعالیت شرکت از اکتشاف، استخراج و بهره‌برداری از معادن سنگ‌آهن و تولید کنسانتره به اکتشاف، استخراج و بهره‌برداری از معادن فلزی و غیرفلزی از جمله سنگ‌آهن و تولید سنگ آهن دانه‌بندی شده، کنسانتره، گندله، فولاد و انواع محصولات فولادی تغییر یافت.براساس تصمیمات همین مجمع، به هیات مدیره اختیار داده شد تا پس از اخذ مجوز لازم از سازمان بورس اوراق بهادار، نسبت به انتشار اوراق مشارکت با نام به مبلغ 3.000.000 میلیون ریال اقدام کند.
پیش‌بینی عملکرد «کگل» برای سال مالی ۹۰ در مقایسه با عملکرد سال مالی قبل به ترتیب فروش ۱۴ درصد کاهش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۲۳ درصد افزایش، سود عملیاتی ۲۹ درصد کاهش و سود پس از کسر مالیات ۲۶ درصد کاهش نشان می‌دهد. با توجه به توافق‌نامه میان شرکت‌های تولیدکننده سنگ‌آهن داخلی و شرکت‌های تولیدکننده فولاد در خصوص تعیین نرخ فروش و خرید سنگ‌آهن که در خصوص شرکت گل‌گهر، قیمت فروش هر تن سنگ‌آهن به شرکت‌های فولاد خوزستان و فولاد مبارکه اصفهان به ترتیب به میزان ۹ درصد و ۶/۹ درصد میانگین نرخ فروش محصولات فولاد خوزستان تعیین شود.