سنا- سازمان خصوصی‌سازی برنامه واگذاری سهام ۱۳ شرکت دولتی از طریق مذاکره، فرابورس و مزایده را در آبان ماه جاری اعلام کرد.

سازمان خصوصی سازی ۳۵‌درصد سهام شرکت سپیده جام توس معادل ۱۶۴ میلیون و ۱۵۸ هزار و ۷۵۰ سهم را به ارزش کل پایه ۴۶‌میلیارد و ۱۲۸ میلیون و ۶۰۸ هزار و ۷۵۰‌ریال از طریق مذاکره به بخش خصوصی واگذار می‌کند. مهلت تکمیل و ارائه فرم تقاضا و سایر مدارک شرکت در این مذاکره به سازمان خصوصی‌سازی تا روز سه‌شنبه اعلام شده بود. در ۷ آبان هم ۲۰۰ میلیون سهم شرکت نیمه هادی عماد معادل ۱۰۰‌درصد به قیمت پایه هر سهم ۷۳۱‌ریال و در روز ۸ آبان ۲۴۰ هزار سهم شرکت ساختمان و خدمات نوساز به قیمت پایه هر سهم یک‌میلیون و ۲۲۶ هزار و ۵۰‌ریال و به ارزش کل پایه ۲/۲۹۴ میلیارد‌ریال در بازار فرابورس عرضه خواهند شد.

بر اساس این گزارش، ۳/۰‌درصد سهام شرکت پروفیل و یخچال ایران پویا معادل ۱۸۷ هزار و ۳۶۴ سهم به ارزش پایه هر سهم ۱۰ریال، ۰۵/۰‌درصد جام جهان نما(بلر) معادل ۶ هزار و ۱۱۶ سهم به ارزش پایه هر سهم ۱۰‌ریال، ۰۴/۰‌درصد سهام ریسندگی و بافندگی کاشان معادل ۴ هزار و ۱۰ سهم به ارزش پایه هر سهم ۱۰‌ریال، ۰۳/۰‌درصد سهام شرکت گردباف یزد معادل یک هزار و ۷ سهم به ارزش پایه هر سهم ۱۰‌ریال و ۳۵ سهم شرکت آریا الکترونیک ایران به ارزش پایه هر سهم ۱۰‌ریال در روز ۱۵ آبان‌ماه جاری روانه میز مزایده خواهند شد.

همچنین در برنامه این ماه خصوصی سازی واگذاری ۸۱/۱ سهم شرکت شیمیایی پارس‌پامچال به ارزش پایه هر سهم ۱۰‌ریال، ۳۸/۰‌درصد سهام شرکت کارخانجات ریسندگی و بافندگی درخشان یزد معادل ۱۲ هزار و ۴۸ سهم به ارزش پایه هر سهم ۱۰‌ریال، ۱۲۵/۰ سهم شرکت بافکار به ارزش پایه هر سهم ۱۰‌ریال، ۲ هزار و ۳۶۴ سهم شرکت گروه صنایع کاغذ پارس به ارزش پایه هر سهم ۱۰‌ریال و ۱۶/۰‌درصد سهام شرکت علاء‌الدین معادل ۵۱۰ سهم به ارزش پایه هر سهم ۱۰‌ریال میزان سهامی است که در ۱۵ آبان ماه از طریق مزایده به بخش خصوصی واگذار خواهند شد.