خبرگزاری فارس- مدیرعامل شرکت بورس با تشریح وضعیت فعلی بورس اوراق عوامل متعددی را در روند بازار سرمایه تاثیر‌گذار دانست و گفت اجازه نمی‌دهیم بازار از تعادل خارج شود و در شرایط فقدان تعادل از بازار حمایت می‌کنیم.

حسن قالیباف‌اصل در خصوص وضعیت فعلی بورس اوراق اظهار کرد: عملکرد بازار سرمایه تنها بازدهی آن نیست و باید حجم معاملات، دفعات معامله و کد‌های معاملاتی نیز در نظر گرفته شود که این عوامل در سال جاری افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه فاکتورهای ذکر شده امسال افزایش یافته گفت: قیمت‌ها در بازار تحت تاثیر عرضه و تقاضا است، این بازار است که قیمت را تعیین می‌کند و قیمت‌ها نیز تحت تاثیر عوامل متعددی است، بنابراین بازدهی بازار باید در دوره‌ بلند‌مدت مورد مقایسه قرار گیرد؛ زیرا در دوره‌ کوتاه‌مدت نمی‌توان به مقایسه‌ وضعیت بازار پرداخت.

مدیرعامل شرکت با بیان اینکه بازار سرمایه نسبت به ابتدای سال حدود ۶ درصد بازدهی داشته است، خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاران باید در بورس به صورت بلندمدت سرمایه‌گذاری کنند و باید صبر و حوصله داشته باشند.

وی در خصوص برنامه بورس برای بهبود وضعیت بازار سرمایه بیان کرد: شرکت بورس دسترسی به بازار سرمایه را فراهم می‌کند. این درحالی است که بازارها دائما نمی‌توانند خود را به تعادل برسانند و در برخی موارد عدم تعادل در بازار رخ می‌دهد، که قطعا در آن زمان تلاش می‌کنیم با سهامداران رایزنی کرده و به بازار کمک کنیم تا از این حالت خارج شود. قالیباف گفت: امیدوارم که بازار سرمایه به صورت خودکار روند خود را انجام دهد، ولی در زمان فقدان تعادل تلاش می‌کنیم تا بازار به حالت عادی خود برگردد.

مدیر‌عامل شرکت بورس در مورد اثر تحریم‌ها در بورس ادامه داد: عوامل زیادی در روند بازار اثر‌گذار است که یکی از این عوامل نیز تحریم است، تحریم‌ها از گذشته وجود داشته است؛ ولی اگر بحث تحریم‌ها برطرف شود، قطعا بازار سرمایه وضعیت بهتری پیدا می‌کند.

سخنگوی شرکت بورس در پایان افزود: در حال حاضر، شرکتی مشاهده نشده است که اطلاعات منفی در خصوص اثر تحریم بر روی عملکرد خود ارائه کرده باشد.