«کنتور» امروز هم شماره می‌اندازد

گروه بورس-معصومه طاهرخانی: رقابت برای خرید سهام شرکتی که EPS آن خروس خوان صبح دیروز اعلام شد، امروز هم ادامه خواهد یافت. رقابت برای بزرگترین بلوک مدیریتی «کنتورسازی» از سوی ۳خریدار امروز هم ادامه می‌یابد. به‌گزارش خبرنگار ما دیروز ۴۳/۳۸ درصد از سهام «آکنتور» درحالی از سوی سازمان خصوصی‌سازی به نمایندگی از شرکت‌ مادر تخصصی ساتکاپ با قیمت پایه ۷۲ تومان و ۹ ریال عرضه شد که رقابت خریداران برای این بلوک به امروز کشیده شد. شروع رقابت برای تصاحب بلوک مدیریتی کنتورسازی از قیمت پایه ۷۲ تومان و ۹ ریال شروع شد و در نهایت در ساعت پایانی معاملات دیروز به ۱۱۷ تومان رسید. ارزش پایه این معامله ۲ میلیاردو ۸۰۰ میلیون تومان برآورد شده که با رسیدن قیمت به ۱۱۷ تومان، ارزش این بلوک به ۶/۴ میلیارد تومان رسیده است. ۵۳ /۵ دقیقه صبح زمانی برای اعلام EPS

گویا داستان عرضه‌های بلوکی سهام شرکت‌هایی که از طریق سازمان خصوصی‌سازی واگذار می‌شوند، تمامی ندارد.

مطابق مصوبه هیات وزیران برای واگذاری سهام شرکت‌ها در صورت بازگشایی نماد شرکت، امکان انجام معامله سهام کنتورسازی میسر می‌شد که این امر با اعلام اطلاعیه تعدیل EPS سال مالی ۸۶ و اعلام EPS جدید سال مالی ۸۷ در ساعت ۵۳/۵ صبح دیروز از طریق سایت رسمی سازمان بورس محقق شد. اعلام همزمان اطلاعیه‌های EPS شرکت تنها سه ساعت قبل از شروع ساعت معاملات بورس شگفتی اول عرضه سهام کنتورسازی است.

عرضه عمده‌ای با P/E یک!

نکته جالب دیگر اعلام EPS ۵۹ تومان و۶ریالی برای هر سهم کنتورسازی در سال مالی ۸۷ است که با قیمت پایه ۷۰ تومانی، P/E این شرکت معادل یک مرتبه به دست می‌آید. در واقع این عرضه جزو معدود مواردی است که با این شرایط و با این قیمت پایه از سوی سازمان خصوصی‌سازی در حال انجام است.

۵/ ۲ درصد «آکنتور» در صف خرید

هم‌زمان با رقابت خریداران برای سهام مدیریتی کنتورسازی، صف‌های خرید بازار هم برای سهام این شرکت تشکیل شد و بیش از ۵/۲ میلیون سهام شرکت معادل ۵/۲ درصد به قیمت میانگین ۱۳۰ تومان از سوی سهامداران خرد مورد داد و ستد قرار گرفت. حداکثر و حداقل قیمت سهام این شرکت در روز گذشته ۱۵۰ و ۱۲۵ تومان قیمت خورد. دو سوی رقابت خریداران برای سهام کنتورسازی از ۱۳۰ تومان سهامداران خرد تا ۱۱۷ تومان خریداران سهام بلوکی امروز هم ادامه می‌یابد.

بلوکی به اندازه مدیریت!

ترکیب سهامداران کنتورسازی نشان می‌دهد که خریدار سهام بلوکی ۴/۳۸ درصدی، بزرگترین سهامدار این شرکت خواهد شد.

سهامداران دیگر این شرکت شامل سرمایه‌گذاری صنعت و معدن با ۷/۲۰ درصد، سرمایه‌گذاری ملی ایران با ۶/۹ درصد، شرکت آکتاریس با ۸ درصد، توسعه صنعتی با ۷۵/۱ درصد و بقیه متعلق به سهامداران زیر یک درصد است. لازم به یادآوری است که سهام بلوکی کنتورسازی یک بار هم در تاریخ ۱۰/۹/۸۶ به قیمت پایه ۸۰ تومان عرضه شده بود که بدون خریدار باقی ماند.