گروه بورس - همایش آموزش سرمایه‌گذاران در شیراز و همایش آشنایی با شیوه‌های تامین مالی و روش‌های جذب تسهیلات داخلی و بین‌المللی طی روزهای آینده برگزار خواهند شد.

به گزارش خبرنگار ما، نخستین همایش آشنایی با شیوه‌های تامین مالی و روش‌های جذب تسهیلات داخلی و بین‌المللی در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه هفته جاری برگزار می‌شود. از جمله اهداف برگزاری این همایش، شناسایی نقاط ضعف و قوت، فرصت‌ها و چالش‌های پیش روی تامین مالی در کشور، ارائه روش‌های تامین مالی طرح‌های تولیدی به منظور ظرفیت‌سازی در بخش‌های مختلف اقتصاد، شناخت راهکارهای مناسب تامین مالی جهت تسریع و تکمیل طرح‌های تولیدی و خدماتی عنوان شده است.

این همایش که در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار می‌شود، دارای ۴محور تامین مالی در راستای اهداف سند چشم‌انداز ۲۰ساله و اجرای اصل ۴۴، جایگاه نهادهای مالی در تامین مالی موردنیاز، الزامات دسترسی و استفاده از منابع تامین مالی و شیوه‌های تامین مالی و ۵ کارگر تخصصی است.

براساس این گزارش، طهماسب مظاهری رییس‌کل بانک مرکزی، عباسی وزیر تعاون، پورمحمدی معاون بانک، بیمه و موسسات دولتی وزارت اقتصاد، علیشیری رییس سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران، قضاوی قائم مقام بانک مرکزی، پرویزیان مدیرعامل بانک توسعه صادرات، عقیلی کرمانی مدیرعامل بانک کارآفرین، علی رحمانی مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران، محمد آرام بنیاد مدیرعامل شرکت تامین سرمایه امین از جمله سخنرانان همایش هستند.

همایش آموزش سرمایه‌گذاران در دانشگاه شیراز

همچنین بورس اوراق بهادار تهران در اول خردادماه ۸۷ و هم‌زمان با سال‌روز ابلاغ سیاست‌های کلی اصل ۴۴ با همکاری استانداری فارس و دانشگاه شیراز همایش «آموزش سرمایه‌گذاران: اهداف و کارکردها» را در شیراز برگزار می‌کند. اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ مستلزم مشارکت عمومی است و افزایش آگاهی عموم سرمایه‌گذاران از بعد حمایت از حقوق آنها و جلوگیری از تقلب بسیار مهم است. در این همایش استاندار شیراز، مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران، دبیرکل کانون سرمایه‌گذاری ایران، دو نفر از استادان دانشگاه‌های شیراز و الزهرا سخنرانی خواهند کرد و سه نفر از مدیران شعب بورس تجارت خود را از اجرای برنامه‌های آموزش سرمایه‌گذاران بیان خواهند کرد.

انتظار می‌رود این همایش بتواند به تعیین سیاست‌های آموزشی بورس اوراق بهادار تهران و هماهنگی بیشتر بین متولیان مربوط کمک کند.