گروه بورس- شرکت شهد دلایل تعدیل پیش‌بینی درآمد هر سهم را اعلام کرد.

بر اساس گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار، «قشهد» درآمد هر سهم سال مالی منتهی به تیر ماه امسال را با ۳۳میلیارد ریال سرمایه به طور خالص مبلغ ۸۵ریال پیش‌بین کرده است.

این در حالی است که شرکت پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی ۸۷ را در ۱۰مرداد ماه ۸۶ مبلغ ۷۱۹ریال، در خرداد ماه ۸۷ (به بازار منعکس نشدند) مبلغ ۲۱۲ریال اعلام کرده بود که دلایل تعدیل را کاهش فروش به دلیل کاهش جذب چغندر، تصفیه شکر و کاهش نرخ فروش، کاهش بهای تمام شده به دلیل اصلاح و افزایش برآورد استهلاک تجهیزات خریداری شده، افزایش هزینه‌‌های مالی به دلیل استقراض جهت تامین سرمایه در گردش لازم اعلام کرده است.

شایان ذکر است خالص درآمد (هزینه)های متفرقه برآوردی برای سال مالی ۸۷ به مبلغ ۵۰۰۰ (مبلغ ۱۵۲ریال به ازای هر سهم) معادل ۱۷۸درصد از کل سود پیش‌بینی شده است که عمدتا شامل سود سهام شرکت قند ارومیه و سود سپرده بانکی است.

هیات مدیره «قشهد» در نظر دارد تقسیم مبلغ ۱۵۰ریال به ازای هر سهم بین سهامداران را به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.

بر اساس اطلاعات دریافتی از شرکت، بابت تصفیه شکر خام قراردادی به میزان ۱۵هزار تن در حال انعقاد است. همچنین تا تاریخ گزارش میزان پنج‌هزار تن دیگر شکر فروخته شده و میزان ۱۰هزار تن تعهد تحویل شکر به چغندرکاران بابت تصفیه مطالباتشان دارد.

همچنین پیش‌بینی عملکرد شهد برای سال مالی منتهی به تیر ماه ۸۷ در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش ۷درصد کاهش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۱۰درصد کاهش، سود عملیاتی ۳۴درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۴۷درصد افزایش نشان می‌دهد.

شایان ذکر است بر اساس اطلاعات ۹ماهه منتهی به فروردین ماه امسال، «قشهد» طی این دوره برای هر سهم ۵۱۹ریال زیان کنار گذاشت. همچنین تنها توانسته است ۲۵درصد بودجه پیش‌بینی شده برای فروش امسال خود را محقق کند.