ایسنا - حذف «ددد» از چرخه معاملات تاکنون به هیات مدیره ارجاع نشده است؛ ولی در بحث و تبادل نظر قرار دارد که با توجه به شرایط بازار در مورد آن تصمیم‌گیری می‌شود.

مصطفی امید قائمی، رییس هیات مدیره شرکت بورس درگفت‌وگو با «ایسنا» گفت: در حال حاضر دستورالعمل نحوه انجام معاملات و عرضه اولیه به روش ثبت سفارش از طریق بوک‌بیلدینگ در دستور کار هیات مدیره قرار دارد و تا یک ماه آینده نهایی و برای تصویب به سازمان بورس ارسال می‌شود. وی با اشاره به مزایای این دستورالعمل خاطرنشان کرد: با تصویب دستورالعمل نحوه انجام معامله و عرضه اولیه، بسیاری از مشکلات عرضه سهام بر طرف می‌شود و با مذاکراتی که با سازمان بورس در این مورد صورت گرفته است، تصویب آن زمان بر نخواهد بود. وی حذف «ددد» را از سیستم معادلات مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: این موضوع تاکنون به هیات مدیره شرکت بورس ارجاع نشده و هنوز تصمیمی در این مورد اتخاذ نشده است؛ ولی حذف «ددد» در بحث و تبادل نظر قرار دارد تا در نهایت با توجه به شرایط بازار تصمیم‌گیری شود. قائمی حذف «ددد» را از چرخه معاملات تصمیم‌گیری دشواری دانست و با اشاره به اینکه این کار معایب و محاسن زیادی دارد، عنوان کرد: حذف این روش باعث از بین بردن پدیده دنباله روی در بازار شده و تحلیل را در بازار بیشتر می‌کند.

وی تصریح کرد:‌از سویی این کار از هیجان بازار کاسته است و بازار را از لحظه‌ای بودن خارج می‌کند و در مقابل با حذف آن مشکلات فنی کارگزاران را افزایش می‌دهد، بنابراین اجرایی شدن این موضوع به بررسی بیشتری نیاز دارد. رییس هیات مدیره شرکت بورس در مورد تغییر نام شرکت بورس اوراق بهادار تهران گفت: با تشکیل مجمع فوق‌العاده شرکت بورس در مهرماه در مورد اصلاح اساسنامه، افزایش سرمایه و تغییر نام شرکت تصمیم‌گیری می‌شود اگرچه تغییر نام شرکت بورس در نهایت باید به تصویب سازمان بورس برسد.

وی در مورد انتقال ایستگاه‌های معاملاتی به دفاتر کارگزاران با اشاره به برچیده شدن تالار مشهد و تالار سعدی گفت: درصدد هستیم که دفاتر کارگزاری در بورس مناطق حفظ شده و یا به تالار اختصاصی تبدیل شود که در حال حاضر در شهرهایی که تالار وجود نداشت، مانند خرم آباد و بوشهر تالار اختصاصی راه‌اندازی شده است و در ایلام و بروجرد نیز به زودی راه‌اندازی می‌شود.