گروه بورس - صنعتی پارس مینو امسال افزایش سرمایه از مبلغ ۷۰میلیارد ریال به مبلغ ۲۱۰میلیارد ریال را در نظر دارد.

براساس گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار «غپینو» اعلام کرده است که افزایش سرمایه ۲۰۰درصدی از محل سود انباشته و مطالبات حال شده سهامداران را در دست بررسی دارد. پارس مینو درآمد هر سهم امسال را با ۷۰میلیارد ریال سرمایه به طور خالص مبلغ ۴۹۰ ریال پیش‌بینی کرده است که طی سه ماه نخست امسال ۳۲درصد سود هر سهم را محقق کرده است. شرکت اعلام کرده است که در سال ۱۳۸۶ و ماقبل آن امکانات تولید و فروش به صورت اجاره در اختیار شرکت‌های زیرمجموعه بوده و طبق تصمیم هیات‌مدیره مقرر گردیده که شرکت صنعتی پارس مینو فعالیت تولیدی و تجاری خود را از اول سال ۸۷ مستقیما مدیریت و اداره نماید.

لذا پیش‌بینی عملکرد سال مالی ۸۷ (تولیدی) با عملکرد واقعی سال مالی قبل (سرمایه‌گذاری) قابل مقایسه نیست. هیات‌مدیره «غپینو» در نظر دارد به منظور راه‌اندازی ماشین‌آلات و پروژه‌های در دست احداث و جبران کمبود نقدینگی سود نقدی به میزان ۱۰ درصد سود خالص سال مالی ۸۷ را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.

شرکت اعلام کرده است که طرح‌های: ۱- تولید قند مایع خرما، ۲- تولید سافت ژل، ۳- تولید اسنک و پلت سیب‌زمینی، ۴- تولید آدامس جدید، ۵- تولید شکلات، ۶- تولید استحصال دانه کاکائو و ۷- تولید چوب شور را در دست اجرا دارد.