گروه بورس- شرکت سرمایه‌گذاری سایپا در فصل بهار از پیش‌بینی درآمد هر سهم خود نسبت به بودجه سال‌‌جاری جلو افتاد.

براساس اطلاعیه سرپرست نظارت بر ناشران اوراق بهادار، شرکت «شطیف» در دوره مورد گزارش توانست معادل ۲۹درصد درآمد هر سهم سال‌جاری را محقق کند. از این رو «شطیف» مبلغ ۵۵ریال سود به ازای هر سهم خود کنار گذاشت. درآمد هر سهم این شرکت برای سال مالی ۸۷ با سرمایه یک هزار و ۷۵۰میلیارد ریال، مبلغ ۱۹۴ریال پیش‌بینی کرده است.

براساس اطلاعات ارسالی شرکت، هیات مدیره در نظر دارد ۱۰ درصد سود قابل تقسیم را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سال مالی ۸۷ پیشنهاد کند.

این شرکت در دوره یاد شده بیش از ۱۱۱میلیارد و ۶۸۹میلیون ریال از سرمایه‌گذاری‌های خود سود کسب کرد.

این شرکت پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی ۸۷ را با سرمایه یک هزار و ۱۵۰میلیارد ریال مبلغ ۲۱۴ریال اعلام کرده بود. شرکت دلایل تعدیل اخیر را عمدتا افزایش سود حاصل از سرمایه‌‌گذاری‌ها، افزایش سود حاصل از فروش ناشی از پیش‌بینی وضعیت مناسب بازار و افزایش هزینه‌های مالی ناشی از پیش‌بینی استفاده از تسهیلات سازمان خصوصی‌سازی در خرید اقساطی سهام عنوان کرده است.

پیش‌بینی عملکرد «شطیف» برای سال مالی ۸۷ در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها ۱۱۳درصد افزایش، سود حاصل از فروش سرمایه گذاری‌ها ۶۹درصد کاهش، سود عملیاتی ۵۸درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۸درصد افزایش نشان می‌دهد.

براساس تصمیمات مجمع عمومی فوق‌العاده به تاریخ یکم تیرماه ۸۷، سرمایه شرکت از مبلغ یک هزار و ۱۵۰میلیارد ریال به مبلغ یک هزار و ۷۵۰میلیارد ریال (معادل ۵۲درصد) از محل مطالبات حال شده و آورده نقدی سهامداران افزایش یافت.