گروه بورس- میهنی مدیر مالی شرکت گسترش خدمات کشاورزی پوشش ۱۳درصدی پیش‌بینی درآمد هر سهم شرکت در ۳ ماه را طبیعی دانست و اعلام کرد: در ماه‌های اولیه سال معمولا پوشش EPS در همین سطوح است، ولی در ۶ ماه امیدواریم که به پوشش مطلوب دست پیدا کنیم.

میهنی درباره افزایش سرمایه‌ «تکشا» گفت: به دلیل اصلاح ساختار و توسعه فعالیت‌های شرکت، افزایش سرمایه ۱۰۰درصدی از ۱۵میلیارد به ۳۰میلیارد ریال در دستور کار بوده و پیش‌بینی می‌شود، با موافقت سازمان بورس این افزایش سرمایه در آینده‌ای نزدیک انجام شود. به گفته وی، این افزایش سرمایه از محل مطالبات و آورده نقدی انجام خواهد شد.

وی درباره آخرین وضعیت تولید و فروش شرکت گفت: خوشبختانه شرکت گسترش خدمات کشاورزی توانسته ۷۰درصد از بازار تولید شیردوش را حفظ کند و وضعیت شرکت در بازار تولید دستگاه‌های جوجه‌کشی هم مناسب است. وی همچنین احتمال تعدیل مثبت پیش‌بینی سود شرکت تا پایان سال مالی را بعید ندانست.

وی در پاسخ به اینکه دلیل کاهش تولید شیردوش سیار و افزایش تولید شیردوش ثابت چیست؟ گفت: این اتفاق به دلیل آن است که حاشیه سود شیردوش ثابت بیشتر است و تقاضای بازار نیز برای تولید این محصول بیشتر است، بنابراین تولید شرکت به این سمت گرایش پیدا کرده است.

میهنی درباره تامین مواداولیه و افزایش قیمت آن گفت: افزایش قیمت یورو و افزایش قیمت مواداولیه، افزایش نرخ محصولات شرکت را سبب شده است و از طرفی دیگر شرایط بین‌المللی در رشد نرخ مواداولیه‌ای که باید از خارج تامین شود نیز تاثیرگذار بوده است.

وی گفت مواداولیه شرکت بیشتر از کشورهای آلمان، ایتالیا و... تامین می‌شود.

او درباره نحوه قیمت‌گذاری محصولات شرکت گفت: نرخ‌گذاری محصولات شرکت توسط هیات‌مدیره صورت می‌گیرد و بر اساس مکانیزم عرضه و تقاضا در بازار است.

بنابر اطلاعات منتشره از سوی سازمان بورس و اوراق‌بهادار، هیات‌مدیره گسترش صنایع و خدمات کشاورزی افزایش سرمایه صددرصدی را در نظر دارد. شرکت اعلام کرده است هیات‌مدیره در نظر دارد در سال ۸۷ سرمایه خود را از مبلغ ۱۵میلیارد ریال به مبلغ ۳۰میلیارد ریال افزایش دهد. شرکت قبلا افزایش سرمایه را تا مبلغ ۲۰میلیارد ریال اعلام کرده بود.

«تکشا»‌درآمد هر سهم امسال را با ۱۵میلیارد ریال سرمایه به طور خالص مبلغ ۹۶۲ریال پیش‌بینی کرده است.

همچنین پیش‌بینی عملکرد «تکشا» برای سال مالی ۸۷ در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش ۲۷درصد افزایش، قیمت تمام شده کالای فروش رفته ۲۶درصد افزایش، سود عملیاتی ۵۷درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۵۰درصد افزایش نشان می‌دهد.

شرکت اعلام کرده است که هیات‌مدیره در نظر دارد مبلغ ۹۶۲ریال را برای هر سهم جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه سال مالی ۸۷ پیشنهاد کند. شرکت قبلا اعلام کرده بود هیات‌مدیره در نظر دارد، مبلغ ۱۲میلیارد ریال (به ازای هر سهم مبلغ ۸۰۰ریال) را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه سال مالی ۸۷ پیشنهاد کند. شرکت اعلام کرده است که بدهی‌های احتمالی شرکت به مبلغ ۴۰۶۹میلیون ریال بابت تضمین تسهیلات مالی دریافتی شرکت ایران شیندلر از بانک سپه و تجارت است.

«تکشا» طی دوره سه ماه منتهی به خرداد ماه با تحقق ۱۲۶ریال سود به ازای پیش‌بینی درآمد هر سهم معادل ۱۳درصد از بودجه خود را محقق کرده است.

همچنین «تکشا» در سه ماهه منتهی به خرداد ماه با ۶۹درصد افزایش درآمد حاصل از فروش مواجه بود. «تکشا» در این مدت با ۲۲میلیارد و ۵۴میلیون ریال درآمد حاصل از فروش مواجه بود. «تکشا» در این مدت با ۲۲میلیارد و ۵۴میلیون ریال درآمد حاصل از فروش روبه‌رو بود که این مبلغ ۲۱درصد از پیش‌بینی فروش شرکت را محقق کرده است.