گروه بورس- شرکت لعابیران پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی 87 را معادل 150ریال تعدیل کرد.
بر اساس اطلاعیه سرپرست نظارت بر ناشران اوراق بهادار، «شلعاب» درآمد هر سهم سال مالی مزبور را با سرمایه ۳۵میلیارد ریالی، مبلغ ۵۹۰ریال اعلام کرده بود که به دلیل افزایش نرخ فروش، افزایش بهای تمام شده و کاهش خالص درآمدهای عملیاتی این پیش‌بینی را به مبلغ ۷۴۰ریال افزایش داد.

مطابق اطلاعات مربوط به خالص درآمدها (هزینه)های عملیاتی که شامل هزینه‌های مطالبات مشکوک‌الوصول، فروش ضایعات، زیان تسعیر بدهی‌های ارزی، هزینه‌های مالی و خالص سایر درآمدها و هزینه‌های غیرعملیاتی است، هزینه‌های مطالبات مشکوک‌الوصول این شرکت با توجه به طلب سنواتی در حساب‌های شرکت لعابیران وجود ندارد.
از این رو طبق پیش‌بینی جدید یاد شده، در این خصوص برای سال ۸۷ ذخیره‌ای احتساب نشده است.
همچنین در مورد فروش ضایعات، با در نظر گرفتن مقدار ضایعات قابل فروش و روند آن در چهار ماه اول سال 87، مبلغ 495میلیون ریال به عنوان پیش‌بینی جدید فروش ضایعات اعلام شده است. این افزایش نیز در پیش‌بینی درآمد هر سهم لعابیران موثر بوده است.
«شلعاب» در پیوست اطلاعیه خود بر بورس اعلام کرده است، نظر به اینکه در سال ۸۷ به دلایل عدم امکان گشایش اعتبارات اسنادی مدت‌دار، بدهی ارزی به وجود نمی‌آید، بنابراین هزینه‌ای طبق پیش‌بینی جدید از این بابت منظور نشده است. برپایه پیش‌بینی جدید درآمد هر سهم سال مالی ۸۷، پیش‌بینی می‌شود به طور متوسط مبلغ ۶۰میلیارد ریال تسهیلات بانکی نزد شرکت برای تامین سرمایه در گردش موردنیاز نزد شرکت باقی بماند.
از سوی دیگر در پیش‌بینی درآمد هر سهم ارائه شده قبلی، بابت فروش دارایی‌های ثابت و موجودی‌ها هیچ سودی در نظر گرفته نشده بود، در حالی که شرکت در 4 ماه اول سال 87 از این بابت نیز عایداتی داشته است (بابت فروش خودرو). لذا در پیش‌بینی جدید مبلغ 117میلیون ریال خالص سایر درآمدها و هزینه‌های غیرعملیاتی منظور شده است.
در مجموع طبق آمار و اطلاعات ارائه‌شده از سوی این شرکت پیش‌بینی سود پس از کسر مالیات ۸۷ آن در مقایسه با سال قبل هفت‌درصد افزایش نشان می‌دهد.
لعابیران در فصل بهار سال‌جاری معادل دوهزار و 345 تن لعاب اپک و یک‌هزار و 292تن لعاب ترانسپارنت به فروش رساند که هر یک از این دو محصول در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با 11درصد کاهش و 67درصد افزایش روبه‌رو است.
مبالغ فروش محصولات یادشده لعابیران به همراه سایر محصولات این شرکت در مجموع برابر رقم ۴۶میلیارد و ۵۵۳میلیون ریال برای دوره سه ماهه یادشده، اعلام شده است.
همچنین از فروش لعاب اپک معادل 24میلیارد و 353میلیون ریال و از فروش لعاب ترانسپارنت معادل 11میلیارد و 170میلیون ریال درآمد کسب کرد. درآمد حاصل از فروش سایر محصولات «شلعاب» نیز معادل 11میلیارد و 30میلیون ریال بود.
لعابیران در فصل بهار ۸۷ نسبت به بهار ۸۶ معادل ۲۶درصد افزایش در نرخ فروش داشت.
اما لعابیران فروش 87 را در پیش‌بینی جدید مبلغ 188میلیارد و 853میلیون ریال در نظر گرفته است که در دوره چهار ماهه مورد گزارش 34درصد از این پیش‌بینی را نسبت به بودجه سال جاری پوشش داد.
لعابیران در ۴ماه نخست سال جاری از فروش محصولات خود بیش از ۱/۶۵میلیارد ریال درآمد کسب کرد.
حاشیه سود خالص «شلعاب» در این دوره برابر 12درصد بود.
این شرکت تا پایان تیرماه توانست از پیش‌بینی درآمد هر سهم امسال خود معادل ۲۲۰ریال آن را نسبت به بودجه پوشش دهد.
بر اساس این اطلاعات، هیات‌مدیره «شلعاب» قصد دارد 1/23میلیارد ریال (به ازای هر سهم 660ریال) از سود خالص 87 را میان سهامداران تقسیم کند. لعابیران در سال مالی 86 مبلغ 691ریال سود محقق کرد.