گروه بورس- نایب رییس و سخنگوی شورای کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار طی مصاحبه‌ای اهم مصوبات شورای کانون در تاریخ سه‌شنبه ۲۲ مرداد را اعلام کرد. حسین خزلی خرازی عنوان کرد: در جلسات قبلی شورای کانون، برنامه سه ساله شورا تصویب شده و به اطلاع اعضا رسیده بود. از بین تعداد زیادی برنامه و پروژه، شورای کانون در جلسه فوق، ۱۰کارگروه را که اهمیت بیشتری داشتند و امکان اجرای آن در سال ۸۷ وجود داشت، به تصویب رساند.

شورای کانون کارگزاران از عموم علاقه‌مندان و کارشناسان بازار سرمایه خصوصا از اعضای اصلی و وابسته خود که علاقه‌مند به شرکت در اجرایی کردن این کارگروه‌ها هستند، دعوت کرد ضمن مکاتبه با کانون یا تماس با آن در هر کدام از کارگروه‌های زیر که مایل هستند، ثبت‌نام کنند.

این کارگروه‌ها بدون اولویت، به این شرح هستند: کارگروه نحوه نظارت بر اعضا، کارگروه بررسی نیازمندی‌های آموزشی و آموزش اعضای کانون، کارگروه منطقی کردن حق تسهیلات پرداختی اعضا، کارگروه طراحی ساختار یک کارگزاری نمونه، کارگروه رتبه‌بندی کارگزاران، کارگروه تغییر اساسنامه کانون کارگزاران، کارگروه بررسی مشکلات معامله‌گران کارگزاری، کارگروه بررسی مشکلات بورس کالا و کارگزاران آن، کارگروه بررسی

مشکلات بورس و اوراق بهادار و کارگزاران آن و کارگروه بازنگری در قانون بازار اوراق بهادار.

علاقه‌مندان برای شرکت در کارگروه‌های فوق می‌توانند تا پایان مرداد ماه با دفتر کانون تماس بگیرند.

خزلی خرازی دیگر مصوبات شورای کانون کارگزاران را به این شرح بیان کرد: حق عضویت اعضای اصلی کانون برای سال ۸۷ همچون سال گذشته تعیین شده به این صورت که کارگزارانی که در یک بورس هستند، مبلغ ۳۰میلیون ریال و کارگزارانی که در دو بورس فعال هستند، ۵۰میلیون ریال برای سال جاری پرداخت خواهند کرد. شرکت کارگزاری پگاه یاوران نوین که مراحل کسب مجوز خود را از سازمان بورس و اوراق بهادار (سبا) دریافت کرده بود نیز به عضویت کانون کارگزاران پذیرفته شد.

همچنین مقرر شد خبرنامه کانون هر هفته منتشر و به اطلاع اعضا برسد.