ایسنا-بر اساس آمار منتشر شده از سوی سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (یونیدو) کشورهای برتر جهان در زمینه میزان رقابت‌پذیری صنایع رتبه‌بندی شدند. بر این اساس این گزارش سنگاپور از نظر میزان رقابت‌پذیری صنایع در صدر لیست یونیدو قرار گرفته است. پس از این کشور آسیایی نیز به ترتیب کشورهای ایرلند، سوئیس، ژاپن، بلژیک، سوئد، فنلاند، آلمان، کره‌جنوبی، تایوان چین، فرانسه، آمریکا، هنگ‌کنگ، اتریش و اسلوونی قرار گرفتند.

اما نکته جالب اینجاست که کشور هند از نظر میزان رقابت‌پذیری صنایع خود پایین‌تر از ۴۰ کشور جهان که دارای اقتصادهای مختلف هستند، قرار گرفت و رتبه ۴۱ را کسب کرد. هند در این رده‌بندی حتی از کشورهایی مانند تایلند، مالت و مالزی نیز در رتبه‌های عقب‌تر جای گرفته است.

از سوی دیگر وضعیت هند در این لیست بهتر از همسایگان خود بود؛ به طوری که در لیست منتشر شده از سوی یونیدو کشورهای پاکستان، بنگلادش و سریلانکا به عنوان همسایگان هند به ترتیب در رده‌های ۵۵، ۶۷ و ۷۵ قرار گرفتند.

در این لیست همچنین کشورهای انگلستان، هلند، مالزی، کانادا، مالت، چین، مکزیک، برزیل و روسیه به ترتیب در رتبه‌های ۱۶، ۱۷، ۱۸، ۲۲، ۲۳، ۲۶، ۳۰، ۳۹ و ۶۶ جای داشتند. شاخص‌هایی نظیر میزان قدرت کشورها در زمینه تولید کالاهای رقابتی، توان تغییر تکنولوژی تولید و توان صادرات محصولات باکیفیت برای ارایه لیست یادشده توسط یونیدو مورد نظر قرار گرفته شده است.

در این لیست همچنان کشورهای توسعه‌یافته برتری خود را نسبت به کشورهای دیگر حفظ کرده و البته رقابت در میانه جدول نیز بسیار فشرده و تنگاتنگ در حال انجام است.