گروه بورس- مدیرعامل سرمایه‌گذاری صنعت و معدن از خروج این شرکت از صنعت سیمان خبر داد.

سیدکاظم حیان در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: «وصنعت» سهام شرکت‌های سیمانی خود را به منظور فعالیت بیشتر در بازار اولیه از طریق مشارکت در طرح‌ها و پروژه‌ها واگذار می‌کند.

وی درباره دلایل این تصمیم‌گیری گفت: به منظور کمک به دولت در اجرای اصل ۴۴ و اجرای سخنان مقام معظم رهبری در نظر داریم تا از تصدی‌گری و شرکت‌داری خارج و به سرمایه‌گذاری در طرح‌های جدید بپردازیم و در همین راستا تا پایان سال مالی ۸۸، سهام مدیریتی موجود در شرکت‌های زیرمجموعه، به غیر از طرح‌های در دست اجرا واگذار خواهد شد، از همین رو شرکت‌های سودده در جهت تامین منابع مالی و برای اجرای طرح‌های جدید و شرکت‌ زیان‌ده پس از اصلاح ساختار به فروش رسانده می‌شود.

وی بانک صنعت و معدن را یک بانک توسعه‌ای دانست که به این منظور، شرکت سرمایه‌گذاری صنعت و معدن به عنوان ابزار توسعه‌ای آن به ایفای نقش واقعی خود در قبال طرح‌های بخش خصوصی خواهد پرداخت، ضمن اینکه این برنامه‌ها از سوی بانک صنعت و معدن مورد حمایت قرار می‌گیرد.

«حیان» با اشاره به پیشنهادهایی که برای ورود این شرکت به طرح‌های فولادی شده است، گفت: با توجه به مشکلات موجود در بخش صنعت، لزوم حمایت از بخش صنعت و کمک به سیاست‌های دولت در بخش مسکن، صنعت ساختمان به عنوان یکی از مهمترین حوزه‌هایی است که قصد ورود به آن را داریم.به گفته وی برای تامین منابع مالی پروژه‌ها و طرح‌های بخش ساختمان، سرمایه شرکت سرمایه گذاری صنعت و معدن از شرکت‌های سیمانی خارج و در بخش مسکن وارد خواهد شد. در واقع با این اقدام تلاش داریم تا زیان ناشی از سرمایه‌گذاری در سهام شرکت‌های سیمانی را با سود ناشی از فعالیت در بخش مسکن جبران کنیم.

«حیان» به فعال شدن شرکت ایران و ایتالیا به عنوان یکی از شرکت‌های زیر مجموعه شرکت سرمایه‌گذاری صنعت و معدن با وظیفه بررسی طرح‌های پیشنهادی و ارائه طرح‌های توجیهی برای تصمیم‌گیری به هیات‌مدیره اشاره کرد.