ایسنا- لایحه مالیاتی ابزارهای جدید مالی که در زمان وزیر سابق اقتصاد و دارایی از سوی سازمان بورس اوراق بهادار ارائه شد و در حال حاضر نیز از سوی وزیر جدید در حال پیگیری است تا پس از تصویب شورای عالی بورس، به دولت و مجلس ارسال شود.

دکتر محمدرضا پور ابراهیمی، عضو شورای عالی بورس، درباره آخرین وضعیت بررسی لایحه مالیاتی در شورای عالی بورس گفت: روز گذشته لایحه مالیاتی پیشنهادی سازمان برای ابزارهای مالی در شورای عالی بورس مورد بررسی قرار گرفت که در نهایت به‌دلیل برخی اشکالات در این لایحه و برای بررسی بیشتر، مجددا به سازمان بورس بازگشت. وی با بیان اینکه تیم کارشناسی سازمان بورس به همراه دو نفر از اعضای شورا، لایحه مالیاتی را مورد بررسی قرار می‌دهند، اظهار کرد: مقرر شد که سازمان بورس در اسرع وقت اقدامات لازم را انجام داده و بخشی از ایراداتی که در شورای بورس به این لایحه وارد شد را برطرف کند تا لایحه مالیاتی بدون اشکال از طرف شورای بورس به دولت و مجلس ارسال شود. پورابراهیمی با تاکید بر اینکه لایحه مالیاتی پیشنهادی سازمان به بررسی کارشناسی بیشتری نیاز دارد، تصریح کرد: باید لایحه مالیاتی از این جهت مورد بررسی قرار گیرد که با قانون تجارت منافات نداشته باشد و موارد قانون تجارت را لغو نکند تا لایحه پیشنهادی به صورت کامل و بدون اشکال از سوی شورا به مجلس ارسال شده و مورد تصویب قرار گیرد.

وی یادآور شد: این لایحه در هفته آینده مجددا در شورای بورس مورد بررسی قرار می‌گیرد.

لایحه مالیاتی پیشنهادی سازمان بورس تمام نهادها، بازارهای جدید، OTC، شخصیت حقوقی صندوق‌ها و عرضه سهام در خارج از کشور را شامل می‌شود و پس از تصویب آن از سوی مجلس موانع اصلی ابزارهای جدید مالی برطرف خواهد شد.