گروه بورس - مدیرمالی شرکت نیروترانس اعلام کرد که این شرکت برای پیش‌بینی سود سال مالی جاری فعلا تعدیل مثبتی ندارد. سروش در گفت‌و‌گویی با بیان اینکه برای پوشش EPS نیروترانس مشکلی وجود ندارد، تاکید کرد که به نظر می‌رسد این شرکت غیر از تعدیل چند درصدی انجام داده در ۶ماهه، با افزایش سود مواجه نیست. وی در پاسخ به این پرسش که به نظر می‌رسد خالص درآمد متفرقه شرکت که ناشی از سود اوراق مشارکت و سپرده سرمایه‌گذاری کم‌ پیش‌بینی شده است، گفت: ما تاکنون بیش از ۳۰میلیارد ریال از سرمایه‌گذاری‌های خود را فروخته‌ایم که درآمد پیش‌بینی شده واقعی است و هر چه بیشتر از این پیش‌بینی تصور شود، تحقق‌یافتنی نیست.

وی گفت: با فروش این سرمایه‌گذاری‌ها، منابع مالی ما کاهش پیدا کرده است و نمی‌توان از بابت فروش این سرمایه‌گذاری باز هم تعدیل مثبت داشت.

وی گفت: نیروترانس برای کل سال ۸۶، رقمی معادل ۴۱میلیارد تومان را برای فروش پیش‌بینی کرده است، ولی نباید این انتظار را داشت که در ۶ ماهه نیمی از این فروش محقق شود؛ چرا که فروش شرکت یکنواخت نیست و پست‌های برقی که از سوی شرکت ساخته می‌شود طی یک فرآیند و زمان خاص دارای بازار فروش است. به گفته وی، این تولیدات در ۶ ماهه اول در سطح قابل انتظار، تولید و فروخته شد.

وی با بیان اینکه در صورت ادامه روند مناسب تولید و فروش احتمال افزایش سود نیروترانس وجود دارد، امیدواریم که این اتفاق رخ دهد، اما در حال حاضر شرکت چشم‌اندازی برای افزایش EPS ندارد. گفتنی است، نیروترانس درآمد حاصل از فروش و سود ناخالص خود را برای سال ۸۷ به شکلی پیش‌بینی کرد که به نظر می‌رسد EPS آن قابلیت افزایش ۲۵ تا ۳۰درصدی را دارا است.