گروه بورس- پوشش مناسب در عملکرد ۶ ماهه دشت مرغاب، پیش‌بینی سود خالص این شرکت را با احتمال تعدیل مثبت مواجه کرده است.

مهندس پیمان فهندژ سعدی در گفت‌وگو با خبرنگار ما ضمن بیان این مطلب گفت: عملکرد ۶ ماه امسال شرکت همراه با ۱۰۳ درصد افزایش تناژ تولید و افزایش ۱۲۰ درصدی میزان فروش نسبت به پیش‌بینی بودجه در سال مالی قبل بوده است. وی رقم فروش ۶ ماهه شرکت را بالغ بر ۲۴۷ میلیارد و ۹۴۰میلیون ریال عنوان کرد که ۶۷درصد پیش‌بینی امسال را محقق کرده است. گفتنی است، پیش‌بینی درآمد حاصل از فروش امسال دشت مرغاب با ۱۴ درصد افزایش در مقایسه با سال مالی قبل رقم ۳۷۱ میلیارد و ۷۳۸ میلیون ریال در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به تولید محصولات جدید گروه دشت مرغاب گفت: برنامه‌ریزی انجام شده برای ورود این محصولات به بازار از ابتدای امسال در شرکت دنبال شده است که با پیشرفت ۱۰۰درصدی روبه‌رو بوده است و با بکارگیری تمام توان شرکت ۴۰ درصد از برنامه تولید محصولات جلوتر بوده‌ایم. مهندس پیمان فهندژ سعدی پیش‌بینی سود هر سهم امسال را با ۳۰میلیارد ریال سرمایه به طور خالص مبلغ ۸۷۵ ریال اعلام کرد و افزود: تا پایان تابستان با تحقق ۵۶۷ ریال سود به ازای هر سهم معادل ۸/۶۴ درصد از پیش‌بینی امسال را محقق کرده‌ایم. وی افزود: صادرات امسال نیز با ۱۷ برابر رشد در مقایسه با سال‌های گذشته روبه‌رو بوده است؛ به خصوص این که بازارهای صادراتی جدید محصولات شرکت شامل عربستان، آفریقا و ژاپن هستند.

مهندس پیمان فهندژ سعدی با اشاره به مجوز افزایش سرمایه شرکت تاکید کرد: با توجه به این که سازمان بورس و اوراق بهادار با افزایش سرمایه شرکت به میزان ۲۰ میلیارد ریال موافقت کرده است، ظرف مهلت قانونی این میزان از محل آورده نقدی و مطالبات سهامداران صورت خواهد گرفت. وی این افزایش سرمایه را به منظور طرح‌های افزایش ظرفیت و توسعه شرکت ضروری عنوان کرد. مهندس پیمان فهندژ سعدی سود حاصل از درآمدهای متفرقه امسال را مبلغ ۳۱۰۰ میلیون ریال معادل ۱۰۳ ریال به ازای هر سهم و ۱۲ درصد از سود خالص اعلام کرد.

پیش‌بینی عملکرد امسال دشت مرغاب در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب بهای تمام شده کالای فروش رفته ۲۰ درصد افزایش، خالص درآمد (هزینه)های عملیاتی ۲۹ درصد کاهش، سود عملیاتی ۳۶ درصد افزایش، هزینه‌های مالی ۹ درصد کاهش و سود خالص ۵۵درصد افزایش نشان می‌دهد.