ایسنا - رییس سازمان بورس و اوراق بهادار تهران گفت: شفافیت مالی و چشم‌انداز روشن از شرایط ورود باشگاه‌های ورزشی به بورس است. علی صالح‌آبادی اظهار کرد: در برخی شرکت‌های صنعتی از جمله کارخانه فولاد مبارکه و ذوب آهن، بحث واگذاری تیم‌های ورزشی در بورس پیش آمده بود، با این حال شرایط ورود به بورس به طور کامل روشن بوده و طبیعی است که هر بخشی برای ورود به بورس باید آن را دارا باشد.

وی افزود: داشتن حساب‌های روشن و شفاف‌سازی عملکرد گذشته و همچنین داشتن چشم‌انداز و نوآوری برای آینده از شاخصه‌های ورود یک باشگاه ورزشی به بورس است و بی‌تردید این مجموعه تنها با داشتن چشم‌انداز مثبت می‌تواند وارد بورس شود.

صالح‌آبادی ادامه داد: باشگاه‌های ورزشی مانند هر بخش دیگری که می‌خواهد وارد بورس شود، ابتدا باید به شفاف‌سازی مالی بپردازند و گزارش‌های مالی مناسبی را ارایه دهند و در قالبی واگذار شوند که مشخص شود آیا با نوآوری، آینده مثبتی برای سهامداران خواهد داشت یا نه؟

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار تهران در ادامه به ایسنا گفت: تاکنون هیچ درخواست کتبی درباره حضور باشگا‌ه‌های ورزشی در بورس به این سازمان ارایه نشده و بیشتر صحبت‌ها در حد تصمیم‌های شفاهی بوده است.

وی درباره احتمال حضور دو باشگاه استقلال و پرسپولیس تهران در بورس نیز گفت: این کار مستلزم ارایه درخواست کتبی از سوی سازمان تربیت بدنی است تا تلاش برای ورود آنها به بورس آغاز شود، اما گویا این موضوع از حد صحبت‌های داخلی فراتر نرفته است. ضمن آنکه در صورت نداشتن دو شرط اساسی ورود به بورس، شانسی برای حضور این مجموعه‌ها در بورس وجود ندارد.