ایلنا - دکتر شیخ، مدیر عامل کارگزاری سهام عدالت اظهار داشت: «تاکنون زمان پرداخت سود سهام عدالت به دلیل نامشخص بودن نحوه تخصیص این سود بین دهک‌‏ها معلوم نشده است.»

وی ادامه داد: «با کاهش سود شرکت‌‏هایی مثل مخابرات و شرکت‌‏های متاثر از بحران اقتصاد جهانی، سود سهام این شرکت‌‏ها نیز کاهش یافته و به دنبال آن سود سهام عدالت نیز روند کاهنده خواهد داشت.»

وی به زمان پرداخت سود سهام عدالت اشاره و خاطرنشان کرد: «در حال حاضر ۵۰ شرکت مشمول پرداخت سود سهام عدالت هستند و تا زمانی که شرایط پرداخت این سود فراهم نشود، نمی‌‏توانیم پرداخت آن را به دهک‌‏ها آغاز کنیم.»

توزیع سود سهام عدالت از طریق دفاتر ارتباطی

در همین حال عضو هیات‌مدیره پست بانک گفت: سود سهام عدالت روستائیان از طریق پست بانک و در دفاتر ICT روستایی، میان روستائیان توزیع خواهد شد.

به گزارش فارس به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، علی نعمتی اظهار داشت: این تصمیم پس از مذاکرات صورت گرفته میان سازمان خصوصی‌سازی، شرکت سهام عدالت و پست بانک اتخاذ شده است.

وی افزود: بر این اساس سود سهام عدالت روستائیان توسط شعب پست بانک در روستاها به آنها واگذار خواهد شد.

عضو هیات‌مدیره پست بانک گفت: این قرارداد موجب شده تا دفاتر خدمات روستایی رونق یافته و فعالیت آنها گسترش پیدا کند و از طرفی خدمات مورد نیاز روستائیان از نزدیک ترین نقطه به محل زندگی آنان، به ایشان ارائه شود. وی خاطرنشان کرد: پست بانک در راستای تسهیل ارائه خدمات به روستائیان، تلاش می‌کند تا تمامی خدمات مورد نیاز آنها را تامین کند. نعمتی ادامه داد: این تفاهم‌نامه هفته گذشته میان مسوولان پست بانک و سازمان خصوصی‌سازی به امضا رسیده است.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون در حال انجام مذاکره با مسوولان وزرات رفاه هستیم تا در صورت توافق نهایی، امکان پرداخت یارانه‌های نقدی روستائیان از طریق دفاتر ICT روستایی فراهم شود.

عضو هیات‌مدیره پست بانک اظهار داشت: هم‌اکنون بیش از هفت هزار ۱۰۰ دفتر ICT روستایی در سطح کشور فعال بوده و خدمات بانکی روستائیان را به آنها ارائه می‌کند.