گروه بورس - پیش‌بینی سود هر سهم آلومینیوم ایران کاهش یافت.

به گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار تهران، این شرکت سود هر سهم سال‌ مالی منتهی به پایان اسفندماه 87 را با سرمایه 165میلیارد ریال مبلغ یک هزارو 564ریال خالص پیش‌بینی کرد.
این پیش‌بینی در تاریخ ۳۰بهمن‌ماه ۸۶ مبلغ دو هزارو ۵۶ریال اعلام شده بود که طی نامه‌ای اطلاعات آن از سوی شرکت غیرقابل استناد اعلام شده و پیرو آن در تاریخ‌های ۵اسفندماه ۸۶، ۲۲مردادماه ۸۷ و ۲۹مهرماه ۸۷ مبلغ سه هزارو ۸۰ریال اعلام شد. شرکت دلایل تعدیل فعلی را اعلام نکرده است.
همچنین درآمد واقعی هر سهم در عملکرد 6ماه از مبلغ یک هزارو 139ریال به مبلغ یک هزارو 16ریال کاهش یافته که دلایل این مغایرت نیز اعلام نشده است.
شرکت با کسب یک هزارو ۱۶ریال سود به ازای هر سهم طی ۶ماه توانست ۶۵درصد پیش‌بینی فعلی را محقق کند.
پیش‌بینی سود خالص امسال شرکت در مقایسه با سال قبل 30درصد کاهش نشان می‌دهد.
درآمد حاصل از فروش شرکت سه هزارو ۹۶۰میلیاردو ۸۱۸میلیون ریال پیش‌بینی شده که شرکت توانست در نیمه اول سال، ۴۴درصد آن را به تحقق رساند. همچنین پیش‌بینی عملکرد امسال «فایرا» در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل ۲۴درصد افزایش فروش، ۳۸درصد افزایش، ۳۵درصد کاهش سود عملیاتی نشان می‌دهد.
آلومینیوم ایران اعلام کرده است: پیش‌بینی می‌شود در سال 87 مقدار 72هزار تن صادرات صورت گیرد که در اطلاعات ارسالی
۲۹مهر ماه پیش‌بینی قیمت‌ها برای سال میلادی۲۰۰۹-۲۰۰۸ با کف قیمت هر تن ۲,۶۰۰دلار در بازار LME با نرخ تسعیر ارز ۹,۳۵۰ ریال اعلام شده بود. در عملکرد واقعی ۶ ماه منتهی به شهریور معادل ۳۱هزار و ۱۵۶تن با میانگین نرخ فروش ۲,۸۶۷دلار به ازای هر تن و با نرخ تسعیر ارز ۹هزار و ۶۴۲ریال محقق گردیده است. شرکت اعلام کرده است، وضعیت پیشرفت کار کل طرح خط جدید تا پایان آبان ماه سال جاری ۵۸/۹۷درصد بوده که شامل پیشرفت ۱۰۰درصدی فاز یک، ۶/۹۹درصدی فاز دو، ۷۳/۹۰درصدی فاز سه و ۷۸/۳۷درصدی کارگاه آندسازی می‌باشد. شایان ذکر است در تاریخ ۲۹/۰۷/۸۷ شرکت اعلام نموده بود که طرح تغییر تکنولوژی (خط جدید) را با برآورد هزینه سرمایه‌گذاری به مبلغ سه‌هزار و ۳۹۰میلیارد و ۳۴۹میلیون ریال در دست اجرا دارد که ۹۵/۷۹درصد پیشرفت کار برآورد می‌گردد که در آذر ماه ۸۷ به بهره‌برداری برسد. شایان ذکر است شرکت در ۲۲مرداد ماه امسال اعلام کرده بود که در شهریور ماه ۸۷ به بهره‌برداری خواهد رسید. همچنین طرح مذکور در سه فاز به بهره‌برداری خواهد رسید که فاز اول آن در اواخر اردیبهشت ۱۳۸۶ و فاز دوم در مهر ماه ۸۷ به بهره‌برداری رسیده است. درصد پیشرفت کار کل طرح ۹۵/۷۹درصد (کارگاه احیا شامل لوپ یک با ۱۰۰درصد، لوپ دو با ۳/۹۸درصد و لوپ سه با ۸/۴۷درصد جمعا با ۷۷/۹۴درصد و کارگاه آندسازی با ۵/۳۵درصد) برآورد می‌شود در آذر ماه ۱۳۸۷ به بهره‌برداری برسد.