گروه بورس - رییس اداره نظارت بر ناشران بورسی از ارسال پرونده شرکت پالایشگاه نفت اصفهان به کمیته تخلفات سازمان بورس خبر داد.

«امیرحمزه مالمیر» گفت: مطابق دستورالعمل، «شپنا» باید گزارش‌ ۶ماهه خود را تا پایان مهرماه برای سازمان ارسال می‌کرد ولی نه تنها این اتفاق نیفتاد بلکه مهلت ارسال گزارش‌های ۹ماهه شرکت نیز گذشته است.

وی اضافه کرد: گزارش تخلف‌های «شپنا» به کمیته تخلفات سازمان ارسال شده و قرار است بعد از دریافت گزارش‌های مورد نیاز، کمیته با تشکیل جلسه و احضار مدیران شرکت، تصمیم‌گیری کند. وی تصریح کرد: سازمان در حال انجام پیگیری‌های لازم چه با خود شرکت و چه با امور مالی پالایش و پخش برای دریافت اطلاعات است.

از سوی دیگر «منوچهر آقانژاد» مدیرعامل پالایشگاه نفت اصفهان از آماده شدن گزارش‌های مالی شرکت خبر داد و گفت: مدیریت مالی پالایش و پخش هنوز در حال انجام محاسبات برای نهایی کردن فروش محصولات به نرخ FOB است و امیدواریم بتوانیم اطلاعات نهایی را به زودی به بازار اعلام کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که در صورت نهایی شدن فروش محصولات به نرخ FOB، این نرخ برای چه مدتی معتبر است؟ گفت: براساس روال واگذاری شرکت در بورس، ما می‌توانیم تا ۵ سال از این نرخ برای فروش محصولات خود استفاده کنیم.

وی ادامه داد: برآورد ما این است که با تصویب و اعلام این نرخ، شاهد بهبود مناسبی در روند سودآوری شرکت باشیم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا این امیدواری به معنی تعدیل مثبت EPS هست یا نه؟ گفت: باید داده‌های خود را بررسی کنیم و هنوز نمی‌توانیم قطعی در این باره اظهارنظر کنیم.