ایسنا - رییس سازمان خصوصی سازی کشور گفت: طی چهار سال گذشته ۴۰۲ شرکت دولتی فروخته شده است و۵۹۲ شرکت دیگر در کشور نیز تا شش سال آینده باید به بخش خصوصی واگذار شود.

دکتر غلامرضا حیدری کرد زنگنه که در اولین همایش رهاورد اجرایی کردن قانون اصل ۴۴ قانون اساسی در یاسوج سخن می‌‌‌گفت، افزود: ۹۳ درصد واگذاری‌ها در کشور ظرف چهار سال گذشته بوده که تأکیدات مقام معظم رهبری سبب فراهم کردن فضای سیاسی و ملی خصوصی سازی در کشور شده است. وی اضافه کرد: در ماده ۲۸ قانون اصل ۴۴ آمده اگر کسانی که شرکت‌‌‌های دولتی به آنان واگذار می‌‌‌شود، این سری از شرکت‌ها را توسعه دهند و اشتغالزایی را در آنان بالا ببرند، بخشی از سودی که دولت از آنان می‌‌‌گیرد بخشیده می‌شود و اقساط آنان نیز بلندتر می‌شود. وی از انتشار کتاب راهنمایی سرمایه‌گذاری در کشور خبر داد و گفت: در این کتاب کلیه اطلاعات مربوط به سرمایه‌گذاری جهت استفاده سرمایه‌گذاران وجود دارد. وی عنوان کرد: اصل ۴۴ سهم بخش‌‌‌های دولتی، خصوصی و تعاونی را مشخص کرده است و بین هر کدام از آنان دیواری جداگانه کشیده است. وی تاکید کرد: در مناطق محروم، دولت می‌‌‌تواند تا ۴۹ درصد سرمایه‌گذاری کند و دولت در بودجه سال ۸۸ نیز توجهی ویژه به مناطق محروم داشته است. کرد زنگنه گفت: در کشوری مانند سنگاپور تنها ۴۸ ساعت طول می‌‌‌کشد تا به متقاضیان پروانه ساخت یک واحد صنعتی یا تولیدی دهند در حالی که در کشور ما این زمان بیش از سه ماه به طول می‌‌‌انجامد و ما تعریفی از کار‌‌های خود نداریم و مرتب سرمایه‌گذاران را می‌‌‌دوانیم و موانع فراوان جلوی پای آنان می‌‌‌گذاریم که در اصل ۴۴ سعی شده است این موانع بر طرف شود وشفاف سازی فعالیت‌‌های اقتصادی صورت گیرد که سرمایه‌گذار ظرف مدت۱۰ روز جواب خود را از مسوولان و ظرف یک ماه پروانه خود را بگیرد. وی از راه‌اندازی کمیته‌‌‌های سرمایه‌گذاری ملی و استانی خبر داد و گفت: چنانچه مدیرانی بدون دلیل موانعی برای سرمایه‌گذاران درست کنند، سرمایه‌گذاران می‌‌‌توانند با شکایت به این کمیته‌ها حکم انفصال آن مدیر و حتی وزیر را بگیرند.

کرد زنگنه خاطرنشان کرد: کسانی که می‌‌‌خواهند در بخش خصوصی رقابت کنند باید کیفیت کالا‌‌های تولیدی خود را بالا ببرند و کالا را به قیمت مناسب تحویل بازار رقابت دهند و گرنه خود به خود از بازار رقابت حذف می‌‌‌شوند و به همین دلیل است که بخش خصوصی از بخش خصوصی می‌‌‌ترسد نه دولتی، پس نتیجه می‌‌‌گیریم که اصل ۴۴ توانمند کننده بخش خصوصی است. وی همچنین با اشاره به ماده ۲۹ قانون خصوصی سازی گفت: طبق این ماده درآمد‌‌های حاصل از خصوصی سازی کشور در جهت اتمام طرح‌‌‌‌‌های نیمه تمام، خود اتکای خانواده‌‌‌های محروم، توسعه مناطق کمتر توسعه یافته، از بین بردن فقر و ارائه تسهیلات به بخش تعاون هزینه می‌‌‌شود و همه برنامه خصوصی سازی در کشور باید تا پایان سال ۱۳۹۳ بسته شود.