دستور وزیر اقتصاد بر عرضه سریع بانک تجارت در بورس

فارس - معاون امور آماده‌‌سازی سهام و امور شرکت‌‌های سازمان خصوصی‌‌سازی گفت: طبق نظر وزیر اقتصاد و مدیرعامل بانک تجارت قرار است پنج تا ۲۰درصد از سهام بانک تجارت در روز ۲۹اردیبشهت ماه سال جاری در بورس اوراق بهادار عرضه شود. اسماعیل غلامی‌‌‌با بیان این مطلب‌ افزود:‌ همچنین جلسه معارفه این بانک نیز روز شنبه ۲۶اردیبشهت ماه برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به توافق هیات مدیره در خصوص عرضه پنج درصد سهام بانک تجارت، اظهار داشت: وزیر امور اقتصادی و دارایی، روز دوشنبه دستور عرضه هرچه زودتر سهام این بانک در بورس اوراق بهادار را صادر کرده است.

عرضه‌ای در شرایط مناسب

همچنین مدیرعامل شرکت بورس در خصوص عرضه بانک تجارت در بورس گفت: خوشبختانه طی هفته‌‌های اخیر حجم و تنوع معاملات انجام شده در بازار بورس روند صعودی داشته و شاهد رشد مناسب اکثر شاخص‌‌ها بوده‌ایم. این مهم نوید بخش آن است که عرضه سهام بانک تجارت در وضعیت مناسبی انجام شود.

وی افزود: عرضه سهام بانک‌‌های بزرگ کشور به افزایش رونق و کارایی بورس و کاهش ریسک این بازار منجر شده و به اتحاد بیشتر دو بازار پول و سرمایه می‌‌‌انجامد. خوشبختانه صورت‌‌های مالی ارائه شده از سوی بانک تجارت بسیار شفاف بوده و با توجه به امیدنامه ارائه شده، ارزیابی بازار از وضعیت آتی این بانک نیز روشن و مشخص است.

مدیرعامل شرکت بورس با اشاره به تجربه عرضه سهام بانک ملت گفت: شرایط بازار و تعیین قیمت، نقش مهمی ‌‌‌در موفقیت عرضه سهام هر بنگاه دارد و امیدواریم که با توجه به صورت‌‌های مالی شفاف و امیدنامه ارائه شده از سوی بانک تجارت، تعیین قیمت مناسب برای سهام این بانک به افزایش رونق بازار سرمایه بیانجامد.

قالیباف در خصوص اظهارنظرهای مطرح شده از سوی برخی کارشناسان نهادهای مرتبط با بورس درباره موضوع کفایت سرمایه و نیز امیدنامه ارائه شده توسط بانک‌‌های ملت و تجارت گفت: تمام بانک‌‌ها و موسسات مالی پذیرفته شده در بورس تحت نظارت بانک مرکزی جمهوری اسلامی‌‌‌ایران فعالیت می‌‌‌کنند و از نظر شرکت بورس گزارش‌های تهیه‌شده توسط بانک مرکزی به عنوان نهاد ناظر بر صنعت بانکداری کشور معیار احراز شرایط لازم برای حضور بانک‌‌های یاد شده در بازار سرمایه است.

وی افزود : تمام تلاش ما این است که عرضه سهام هر بانک نسبت به عرضه‌‌های قبلی بهتر بوده و اطلاعات مالی و امیدنامه بانک‌‌ها

شفاف‌تر باشد.