گروه بورس - سرمایه‌گذاری غدیر ماه گذشته بابت تحصیل سهام جدید مبلغ ۸۰میلیاردو ۳۲۰میلیون ریال پرداخت کرد. بنابر اطلاعات منتشره از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار، «وغدیر» طی دوره یک ماهه منتهی به فروردین‌ماه سهام شرکت‌های توسعه صنایع بهشهر، سیمان شرق، فن‌آوران و مخابرات ایران را تحصیل کرد. از سوی دیگر سرمایه‌گذاری غدیر با واگذاری مبلغ ۳۹میلیون ریال از سهام شرکت سیمان صوفیان مبلغ ۳۱میلیون ریال سود کسب کرد. بهای تمام شده سهام سیمان صوفیان در پرتفوی سرمایه‌گذاری غدیر مبلغ ۸میلیون ریال است.

این درحالی است که صورت وضعیت پرتفوی سرمایه‌گذاری غدیر ماه گذشته شامل ۶۷شرکت بورسی است که بهای تمام شده این سهام بالغ بر دو هزارو ۲۳۰میلیاردو ۸۵۸میلیون ریال رسید. همچنین ارزش بازار جمع کل سرمایه‌گذاری‌های «وغدیر» در پایان فروردین‌ماه مبلغ یک هزارو ۹۳۰میلیاردو ۴۲۴میلیون ریال بود که در مقایسه با بهای تمام شده ابتدای دوره آن معادل ۱۳درصد کاهش نشان می‌دهد.

ارزش بازار شرکت‌های پذیرفته شده در بورس برای هر سهم براساس آخرین سرمایه مبلغ ۳۱۸ریال است. این درحالی است که ذخیره کاهش ارزش سرمایه‌گذاری‌های «وغدیر» ماه گذشته مبلغ ۶۴میلیاردو ۳۹میلیون ریال بود.