فارس- شمس الدین حسینی در حاشیه مراسم معارفه بانک تجارت‌‌، به هنگام خروج از محل جلسه در مواجهه با گلایه یکی از سهامداران در خصوص مشکلات مخابرات توضیح داد: شرکت مخابرات چون در گذشته دولتی بوده طبق قانون باید سود و مالیات را به صورت علی‌الحساب پرداخت می‌کرد.

وی افزود: اما وقتی که وارد بازار سرمایه شد بخشی از سهام آن متعلق به مردم و بخش دیگر هم در اختیار دولت قرار گرفت. وی گفت: با این اوصاف آیا دولت می‌تواند سهم مردم از سود مخابرات را برداشت کند و یا مردم می‌توانند سود دولت را بردارند؟ خیر.

حسینی با اشاره به مصوبه و قانون سال گذشته هیات وزیران تاکید کرد: با این اوصاف و بر اساس این قانون قاعده قانون تجارت مبنی بر تقسیم سود به نسبت سهام باید رعایت شود . لذا آن بخش از سود مخابرات که مازاد بر سهم دولت و متعلق به سهامداران بود اما به حساب خزانه واریز شده بود به شرکت مخابرات بازگردانده شد.

وی در برابر این مطلب فارس که تا هفته گذشته چنین اتفاقی رخ نداده تاکید کرد: این اتفاق رخ داد و خزانه اضافه برداشت مخابرات را اخیرا مسترد کرده است. بنا بر این گزارش خزانه دولت در اوایل سال جاری حدود ۲۲۰‌‌میلیارد تومان از حساب مخابرات بابت سود ۴۰ درصدی ابرازی از زیر مجموعه‌های مخابرات برداشت کرده بود که به گفته وزیر اقتصاد این اضافه برداشت به شرکت مخابرات مسترد شده است.