گروه بورس - سازمان خصوصی‌سازی برنامه عرضه بلوکی سهام ۱۱شرکت را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار ما، سازمان خصوصی بلوک ۵۸/۱درصدی گل‌گهر، بلوک ۵/۱درصدی چادرملو، ۳۵/۰درصد از سهام شکر شاهرود و ۲۵/۰درصد سیمان شمال را عرضه خواهد کرد. تعداد سهام قابل واگذاری بلوکی گل‌گهر ۱۳میلیون و ۸۷۹هزار سهم اعلام شده است. ارزش کل پایه سهام قابل واگذاری گل‌گهر براساس قیمت تابلوی بورس در روز عرضه معادل قیمت بسته‌شدن روز قبل از عرضه (به شرط آنکه از مبلغ ۹۸۸۹ریال کمتر نباشد) تعیین شده است و معامله با شرایط نقد و اقساط انجام خواهد شد.

همچنین قیمت پایه تعیین شده برای معامله نقد و اقساط تعداد ۳۰میلیون و ۱۳۸هزارو ۷۱۸سهم شرکت چادرملو در قالب بلوک ۵/۱درصدی به قیمت تابلوی بورس در روز عرضه است، به شرط آنکه از مبلغ ۶۲۳۶ریال کمتر نباشد.

از سوی دیگر سازمان خصوصی‌سازی تعداد ۹۹هزارو ۷۵۶سهم شکر شاهرود را به قیمت تابلوی بورس در روز عرضه و به صورت نقد عرضه خواهد کرد.

تعداد ۷۱۰هزارو ۱۰سهم شکر شاهرود به صورت نقد و به قیمت تابلوی بورس در روز عرضه (معادل قیمت بسته‌شدن روز قبل از عرضه) از سوی سازمان خصوصی‌سازی عرضه می‌شود.

سیمان شمال دیگر سهمی است که عرضه بلوک ۲۵/۰درصدی آن در دستور کار سازمان خصوصی‌سازی است. بلوک ۸۳/۳درصدی صنایع بسته‌بندی مشهد آخرین سهمی است که در بورس عرضه خواهد شد. برای تعداد یک میلیون و ۹۸۷هزارو ۶۶۳سهم این شرکت که به صورت نقد معامله می‌شود، قیمت پایه ۹۹۳میلیون و ۸۳۱هزارو ۵۰۰ریال تعیین شده است.

بنابراین اطلاعات سازمان خصوصی‌سازی ۶شرکت دیگر را به صورت مزایده واگذار خواهد کرد. براین اساس مزایده بخشی از سهام تولیدی بهمن در قیمت پایه یک میلیون و ۴۸۵هزارو ۵۰۰ریال و مزایده بلوک ۶۹/۰درصدی سهام اتمسفر در قیمت پایه ۸۰میلیون و ۷۱۹هزارو ۳۰۰ریال آغاز خواهد شد.

سازمان خصوصی‌سازی همچنین قیمت پایه یک درصد سهام طلای ایران را مبلغ ۲۹میلیون و ۸۸۰هزار ریال تعیین کرده است.

قیمت پایه بلوک‌های ۰۲/۰درصدی مهندسی و اجرای طرح‌های کشاورزی مبلغ ۵میلیون ریال، ۵درصدی خدمات اکتشافی کشور مبلغ ۵۳۱میلیون و ۲۳۵هزار ریال و ۴۳/۱درصدی ارکان لوله همدان مبلغ ۴۰۰میلیون ریال درنظر گرفته شده است.

عرضه سهام شرکت‌های بورسی در تاریخ ۱۸خردادماه برای شرکت گل‌گهر، ۱۹خردادماه برای شرکت چادرملو و از ۲۰خردادماه برای سایر شرکت‌های بورسی شروع خواهد شد.

در شرایط این معاملات اعلام شده است که کارگزاران خریدار پس از ورود سفارش خرید ‌باید ۳درصد از ارزش‌پایه سهام آگهی شده را به عنوان سپرده شرکت در مزایده بورس، جهت تضمین تعهدات خریداران نقدا یا به صورت ضمانت‌نامه بانکی بدون قید و شرط از مشتری دریافت و حسب مورد به حساب شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، واریز یا ارائه کنند.

در فروش اقساطی، چنانچه برنده مزایده ظرف ۲۰روز کاری از تاریخ ابلاغ، نسبت به پرداخت ثمن نقدی معامله اقدام نکند، سپرده وی به نفع سازمان ضبط خواهد شد. این مهلت برای فروش‌های نقدی ۱۰روز کاری اعلام شده است.