سنا - مدیریت بازار شرکت بورس‌ اوراق بهادار از عرضه عمده سهام شرکت کاشی اصفهان خبر داد.

شرکت سرمایه‌گذاری بانک ملی ایران ۲۵/۴۱‌‌درصد (۶۱‌‌میلیون و ۸۸۸ هزار و ۳۱۵ سهم) از سهام شرکت کاشی اصفهان را به صورت یکجا و نقد و اقساط (۳۰‌‌درصد نقد و ۷۰‌‌درصد اقساط) واگذار خواهد کرد. سهام این شرکت روز ۲۵ خرداد ماه جاری در بازار اول بورس اوراق بهادار تهران و باقیمت هر سهم ۳۴۰ تومان عرضه خواهد شد.

کارگزاران خریدار در صورتی مجاز به ورود سفارش خرید در سامانه معاملاتی خواهند بود که سه‌‌درصد ارزش سهام مورد معامله بر اساس قیمت پایه را به صورت نقدی یا ضمانت‌نامه بانکی بدون قید و شرط از مشتری دریافت کرده و حسب مورد به حساب شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه واریز یا به این شرکت ارائه کنند.

در صورتی که خریدار به تعهدات خود پس از ورود سفارش خرید عمل نکند ابتدا کلیه کارمزدهای معامله (به استثنای کارمزد کارگزار فروشنده) از محل وجه واریزی یا ضمانت نامه مذکور تامین و مابقی آن به عنوان وجه التزام به حساب فروشنده واریز خواهد شد. همچنین کارمزد کارگزار فروشنده بر عهده فروشنده خواهد بود. کارگزارانی که در این گونه معاملات بدون دریافت مبلغ مذکور یا ضمانت‌نامه بانکی از مشتری اقدام به ورود سفارش نمایند راسا ملزم به پرداخت کلیه کارمزدهای معامله (به استثنای کارمزد کارگزار فروشنده ) به حساب اشخاص مربوطه بوده و مازاد آن تا سقف سه‌‌درصد ارزش معامله بر اساس قیمت پایه به حساب فروشنده است. بر اساس این گزارش، مهلت پرداخت حصه نقدی ۹ روز کاری پس از روز عرضه است. یاد آور می‌‌‌شود ارزش این تعداد سهام حدود ۲۱‌‌میلیارد تومان بر آورد شده است.

۲۳ مورد عرضه عمده

یکشنبه و دوشنبه آینده بازار اول بورس میزبان سه عرضه بلوکی سهام شرکت‌‌های سپاهان، ارومیه و کاشی اصفهان است تا بدین ترتیب تعداد عرضه‌‌های عمده بورس در سال جاری به ۲۳ مورد برسد.

براین اساس، شرکت صدر تامین (‌وابسته به سازمان تامین اجتماعی) یکشنبه آینده مورخ ۲۴ خرداد دو بلوک ۲۹/۶ و ۳۹/۷‌‌درصدی از سهام شرکت‌‌های سیمانی سپاهان و ارومیه را روی میز فروش می‌‌‌گذارد.

قیمت فروش ۷۵‌‌میلیون و ۴۹۸ هزار و ۳۰۶ سهم سیمان سپاهان هزار و ۵۴۷ ریال و نرخ واگذاری ۲۲‌‌میلیون و ۹۲۳ هزار و ۴۷۵ سهم سیمان ارومیه نیز ۲ هزار و ۴۰۶ ریال تعیین شده است. این دو بلوک به صورت یکجا و نقد و توسط کارگزاری صبا تامین عرضه می‌‌‌شود که در صورت فروش این دو بلوک، شرکت صدر تامین بیش از ۱۷‌‌میلیارد تومان درآمد شناسایی خواهد کرد.