گروه بنگاه‌ها - مدیرعامل گروه صنعتی تراکتورسازی ایران نسبت به توقف خط تولید این گروه صنعتی هشدار داد.

مدیرعامل گروه صنعتی تراکتورسازی ایران طی نامه ای به رییس کمسیون صنعت معدن و تجارت مجلس نسبت به احتمال توقف خط تولید مجموعه تحت مدیریتش هشدار داد. ابوالفتح ابراهیمی در این نامه با اشاره به اصلاح نشدن قیمت‌های قبلی تراکتور تولیدی از سوی سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان گفت: با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه، قطعات فورج، ریخته، ورقی، پلیمری، نرخ ارز و سایر هزینه‌ها در صورتی که در اسرع وقت در این رابطه تصمیمات چاره اندیشانه اتخاذ نشود احتمال توقف تولید وجود دارد.

وی افزود: با روند کنونی تراکتورسازی ایران قادر به تحمل ضرر و زیانی نخواهد بود که از موارد یاد شده بر پیکره این صنعت توسعه دهنده کشاورزی وارد می‌شود.

ابراهیمی با تشریح موقعیت کنونی اقتصادی کشور خواستار شناور شدن قیمت‌گذاری محصولات تولیدی در گروه صنعتی تراکتورسازی ایران شد و گفت: هیات مدیره گروه با نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت می‌تواند درتسریع بخشی به موارد لازم در بحث قیمت‌گذاری موثر واقع شوند که این امر نیز منوط به دادن اختیارات لازم از سوی سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان به مجموعه‌های یاد شده می‌باشد.

ابراهیمی در پایان از تمام مسوولین کشوری خواست تا برای رونق صنعت ملی تراکتورسازی ایران که آوازه و شهرت جهانی آن در بیش از ۳۰ کشور و ۴ قاره جهان طنین‌انداز است، دست به دست هم دهند.