گروه بورس- در پی انتشار برخی اخبار مربوط به از بین رفتن سنگ‌شکن چادرملو، این شرکت از حل این مشکل خبر داد. براساس اطلاعیه چادرملو که پیش از این نیز در رسانه‌ها منعکس شده بود، موافقت شرکت ملی صنایع مس ایران در خصوص ارسال محور مرکزی از معدن سونگون، با توجه به روابط مناسب و دوستانه دو شرکت بلافاصله انجام پذیرفته است و با توجه به موجودی سنگ‌آهن در محوطه انباشت و برداشت، هیچ مشکلی برای تغذیه خطوط تولیدی متصور نبوده و نیست.

بنابراین گزارش، مشکل مربوط به سنگ‌شکن چادرملو به طور کامل رفع و این موضوع نیز به صورت رسمی به بورس اعلام شده است.

این گزارش می‌افزاید: محور مرکزی سنگ‌شکن مربوط به واحد سنگ‌شکن چادرملو بوده و ارتباطی با کارخانه گندله‌سازی شرکت ندارد، افزون بر این تا قبل از وقوع مشکل یاد شده، چادرملو دارای ۲ محور مرکزی سنگ‌شکن بوده که از آنها به تناوب استفاده می‌شده است و پیش از این نیز به منظور تامین یدکی ۲ محور خارجی و یک محور داخلی سفارش لازم ارائه شده که با وقوع حادثه جدید یک عدد دیگر نیز سفارش داخل داده شده است.

چادرملو درباره سقف کوره گندله‌سازی هم توضیح داده که در این ارتباط هیچ مشکلی برای سقف این کوره رخ نداده

است.

چادرملو در بخش دیگری از توضیحات خود درباره قیمت‌های احتمالی سنگ‌آهن اعلام کرده که شرکت‌های معدنی تولیدکننده سنگ‌آهن و فولاد، هرساله در محیطی دوستانه و با تفاهمی کامل به توافق نهایی در تعیین قیمت سنگ‌آهن، با هماهنگی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران دست می‌یابند.

براین اساس، هیچ اختلاف‌نظری در این رابطه وجود نداشته و ندارد.