گروه بورس- ۶‌درصد از سهام پتروشیمی فناوران در حالی به گفته مسوولان سازمان خصوصی‌سازی قرار بود ظرف امروز یا چهارشنبه هفته جاری عرضه شود که مدیرعامل شرکت بورس دلیل تعویق عرضه این سهام را اعلام کرد. علی رحمانی در گفت‌وگو با فارس، در رابطه با عرضه سهام پنجمین شرکت مشمول اصل ۴۴ گفت: پتروشیمی فناوران هرچند نسبت به ارائه اطلاعات ۶‌ماهه حسابرسی شده اقدام کرده، اما هنوز بودجه حسابرسی سال ۸۶ را به شرکت بورس ارائه نکرده است. وی ادامه داد: مدیرعامل این شرکت ابراز داشته که بودجه سال ۸۶ در این هفته به سازمان حسابرسی ارسال شده است.

رحمانی درباره زمان عرضه سهام شرکت گفت: مسوولان پتروشیمی فناوران قول داده‌اند که تا هفته آینده نسبت به ارسال اطلاعات مربوط به بودجه اقدام کنند که در این صورت بعد از سه یا چهار روز از دریافت اطلاعات مورد نیاز، سهام این شرکت در تابلوی فرعی عرضه خواهد شد.

بر اساس این گزارش، هفته گذشته معاون سازمان خصوصی‌سازی از عرضه ۵۷‌میلیون سهم (معادل ۶درصد) شرکت پتروشیمی فناوران در روز سه‌شنبه یا چهارشنبه این هفته خبر داده بود که با این اوصاف باز هم طلسم عرضه پنجمین شرکت مشمول اصل ۴۴ شکسته نشد.

شرایط مهیا است

محمدابراهیم قربانی‌فرید، کارگزار عرضه‌کننده پتروشیمی‌ فناوران، در گفت‌وگو با «ایسنا» گفت: در صورتی که در بازار مشکلی وجود نداشته باشد، این شرکت آینده بسیار خوبی دارد و مورد استقبال قرار می‌گیرد.

وی افزود: در حال حاضر برخی از سهم‌ها‌ در بازار صف فروش دارند که در صورتی که معاملات بازار سرعت پیدا کند و صف‌های فروش جمع‌آوری شود، بازار مشکل خاصی ندارد و شرایط برای عرضه این سهم مهیا می‌شود.

وی در مورد نگرانی برخی کارگزاران در مورد قیمت گاز اظهار کرد: قرارداد‌های بلندمدت در مورد گاز و خوراک این شرکت منعقد شده و علاوه‌بر آن طبق اعلام مدیرعامل، گاز ۱۵‌درصد از قیمت تمام شده شرکت را تشکیل می‌دهد.

قربانی فرید در مورد پیش‌بینی قیمت با اشاره به نامشخص بودن آن اظهار کرد: مبنای قیمت را عرضه و تقاضا تعیین می‌کند و در روز اول عرضه تمامی‌ کارگزاران تقاضای خود را وارد سیستم می‌کنند و قیمت‌ها را مشخص می‌کنند و سازمان خصوصی‌سازی نیز با توجه به قیمت‌ها و قیمتی که در نظر دارد دستور عرضه شدن یا نشدن سهم را صادر می‌کند و در واقع سهم با عرضه و تقاضا و با نظر نهایی سازمان خصوصی‌سازی تعیین می‌شود.