سنا- مدیریت پژوهش، توسعه و مطالعات اسلامی سازمان بورس و اوراق بهادار روز یکشنبه، اسامی برگزیدگان نخستین دوره مسابقه مقاله‌نویسی بورس را اعلام کرد. دکتر علی سعیدی گفت : هم‌اکنون نتایج بخش دانش‌آموزان این مسابقه بر روی سایت اینترنتی مدیریت پژوهش، توسعه و مطالعات اسلامی سازمان بورس و اوراق بهادار به نشانی (www.rdis.ir ) قابل مشاهده است.

وی اظهار داشت: سازمان و شرکت بورس اوراق بهادار تهران در راستای فعالیت‌های فرهنگی خود با همکاری مجدانه و قابل ستایش ادارات آموزش و پرورش کل کشور، نخستین مسابقه کشوری مقاله‌نویسی بورس را در بین معلمان تمامی مقاطع تحصیلی و دانش‌آموزان مقطع متوسطه و هنرستان برگزار کرد.دکتر سعیدی با بیان اینکه استقبال زیادی از مسابقه مقاله‌نویسی بورس انجام شد، افزود: از آن‌جایی که مقطع فرهنگ‌ساز هر جامعه‌ای آموزش و پرورش و معلمان آن جامعه هستند، بازار سرمایه در کنار سایر برنامه‌ها، بخش عمده‌ای از اهداف فرهنگ‌سازی خود را معطوف به این نهاد کرده است. وی ادامه داد: به همین علت با پیگیری‌های به عمل آمده حتی در دورترین نقاط کشور نیز دانش آموزان و معلمان از موضوع مزبور آگاه شده و مراجعه‌ مکرر مخاطبان چه به بورس‌های منطقه‌ای و چه به فعالان بازار سرمایه گواه این مدعاست. مدیر مرکز پژوهش، توسعه و مطالعات اسلامی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: بدون شک این موفقیت بدون همکاری صمیمانه همکاران وزارت آموزش و پرورش و ادارات استان، میسر نبود.

دکتر سعیدی با بیان اینکه بر اساس برنامه‌های طراحی شده، مسابقه مقاله‌نویسی بورس هر ساله برگزار خواهد شد، افزود : نتایج آن نیز روز پانزدهم بهمن (روز گشایش بورس اوراق بهادار در کشور) به اطلاع شرکت‌کنندگان می‌رسد.وی در خصوص مقالات ارسالی به دبیرخانه جشنواره گفت : مقالات چه از نظر تعداد و چه از نظر کیفیت در سطح بالایی هستند به طوری‌که بخشی از این مقالات در نمایشگاه بازار سرمایه به معرض دید همگان گذاشته خواهند شد.

مدیریت پژوهش، توسعه و مطالعات اسلامی سازمان بورس و اوراق بهادار به زودی اسامی برگزیدگان بخش معلمان مسابقه مقاله‌نویسی بورس را اعلام خواهد کرد.