ایلنا- ده روز پیش دعوت‌نامه‌های سهام عدالت خبرنگاران به سازمان‌های امور اقتصادی و دارایی کشور ارسال شد و در حال حاضر به دست اداره‌های کل فرهنگ و ارشاد اسلامی رسیده است. بنابراین خبرنگارانی که تاکنون این دعوت‌نامه به دستشان نرسیده باید از طریق ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدام کنند.

شمس، مدیرعامل دبیرخانه سهام عدالت جزئیات واگذاری سهام عدالت به خبرنگاران را تشریح کرد و گفت: بعد از موافقت ستاد مرکزی سهام عدالت با اختصاص این سهام به خبرنگاران، دستورالعمل شناسایی خبرنگاران تهیه شد و معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد، بانک اطلاعاتی خبرنگاران را برای دبیرخانه ستاد مرکزی سهام عدالت ارسال کرد. وی افزود: تعداد خبرنگاران این بانک ۱۵‌هزار و ۹۰۰ نفر اعلام شده بودند که بعد از پردازش و پالایشی که در دبیرخانه ستاد مرکزی سهام عدالت انجام شد، برای تعداد ۱۰‌هزار و ۷۹۴ نفر از خبرنگاران دعوت‌نامه جهت ثبت‌نام در شرکت‌های تعاونی سهام عدالت صادر شد.

شمس در ادامه افزود: این دعوت‌نامه‌ها به سازمان‌های امور اقتصادی و دارایی کشور ارسال شد و آنها نیز دعوت‌نامه‌های یادشده را در اختیار ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌های سراسر کشور قرار دادند. بنابراین وظیفه توزیع سهام عدالت به خبرنگاران را ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی که متولی این کار هستند، به عهده دارند. وی افزود: ده روز پیش این دعوت‌نامه‌ها به سازمان‌های امور اقتصادی و دارایی کشور ارسال شد و در حال حاضر به دست ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی رسیده است و خبرنگارانی که تاکنون این دعوت‌نامه به دستشان نرسیده باید از طریق ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدام کنند.

همچنین دکتر فرید براتی سده در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: بر اساس مسوولیت‌های محوله به سازمان بهزیستی در مورد شناسایی و تایید نهایی مشمولان طرح واگذاری سهام عدالت، این سازمان مکلف شده از میان مشمولان یاد شده تنها از زنان سرپرست خانوار غیرشاغل و غیرتحت پوشش نهادهای حمایتی و کارکنان موسسات خیریه و خانوارهای تحت پوشش آن‌ها ثبت‌نام کند. به گفته وی، ثبت‌نام از کارگران ساختمانی برای دریافت سهام عدالت توسط وزارت مسکن و شهرسازی و همچنین ثبت‌نام بیکاران با شرایط یاد شده، برعهده سازمان متولی آن‌ها یعنی تامین اجتماعی است.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده‌ سازمان بهزیستی کشور در مورد نحوه‌ مراجعه زنان سرپرست خانوار غیرتحت پوشش برای دریافت سهام عدالت، عنوان کرد: افراد مشمول دریافت سهام عدالت از طریق سازمان بهزیستی، می‌توانند برای ثبت‌نام به نزدیک‌ترین مراکز بهزیستی شهرستان محل زندگی خود مراجعه کنند. براتی سده ادامه داد: ممکن است در نزدیکی محل زندگی این افراد مراکز بهزیستی وجود نداشته باشد، که در این صورت در مرحله نخست مشمولان با مراجعه به مراکز بهزیستی شهرستان خود به مجتمع‌های بهزیستی و یا کلینیک‌های مددکاری که مقرر شده در این زمینه با سازمان همکاری کنند، ارجاع داده می‌شوند.