گروه بورس- عملکرد سه ماهه نخست امسال کاربراتور‌ایران همراه با افزایش سود و فروش شرکت در مقایسه با دوره مشابه سال قبل است.

بر اساس گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار، کاربراتور‌ایران درآمد هر سهم امسال را با ۳۴میلیارد ریال سرمایه به طور خالص مبلغ ۸۲۳ریال پیش‌بینی کرده است که تا پایان خرداد ماه معادل ۱۶درصد سود هر سهم را پوشش داده است. «خکار» در این دوره با ۲۵درصد افزایش در مقایسه با مدت مشابه سال قبل مبلغ ۱۳۱ریال سود به ازای هر سهم محقق کرده است. همچنین درآمد حاصل از فروش کاربراتور ایران تا پایان خرداد ماه مبلغ ۵۱میلیارد و ۵۷میلیون ریال است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل معادل ۲۹درصد افزایش نشان می‌دهد و معادل ۱۷درصد بودجه شرکت را پوشش داده است. پیش‌بینی عملکرد امسال کاربراتور ایران در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش ۲۷درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۳۲درصد افزایش، سود عملیاتی ۹ درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۳۲درصد افزایش نشان می‌دهد.

بر اساس اطلاعات دریافتی، هیات مدیره در نظر دارد پس از طی مراحل قانونی نسبت به اجرای افزایش سرمایه شرکت از مبلغ ۳۴میلیارد ریال به مبلغ ۵۰میلیارد ریال از محل سود انباشته اقدام کند.

شرکت اعلام کرده است که هیات مدیره در نظر دارد تقسیم مبلغ ۱۰میلیارد و ۲۰۰میلیون ریال (۳۰۰ریال به ازای هر سهم) از سود خالص سال مالی ۸۸ را به مجمع عمومی عادی پیشنهاد کند.

این در حالی است که شرکت دلایل تغییر اطلاعات دوره منتهی به اسفند ۸۸ نسبت به اطلاعات قبلی را انتقال هزینه‌ها و درآمدهای عملیاتی به هزینه‌های اداری و تشکیلاتی عنوان کرده است.