گروه بورس- ارزش بازار شرکت‌های پذیرفته شده در بورس سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات برای هر سهم بر اساس آخرین سرمایه به مبلغ چهارهزار و ۸۷۵ریال رسید. بر اساس گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار، تعداد شرکت‌های بورس پرتفوی «ومعادن» در پایان دوره یک ماهه منتهی به مرداد ماه با تحصیل سهام ۵ شرکت جدید به ۱۶ شرکت افزایش یافت.

ارزش بازار جمع کل سرمایه‌گذاری‌های بورسی «ومعادن» نیز در پایان مرداد ماه با یک‌هزار و ۶۷۸میلیارد و ۹۱۹میلیون ریال افزایش، مبلغ ۹هزار و ۲۳۰میلیارد و ۱۷۳میلیون ریال بود. ارزش بازار پایان دوره جمع سرمایه‌گذاری‌ در سهام «ومعادن» در مقایسه با بهای تمام شده ابتدای دوره آن شاهد ۶۶درصد افزایش است. صورت وضعیت پرتفوی «ومعادن» ماه گذشته شامل ۱۹درصد استخراج کانه‌های فلزی و ۷۷درصد فلزات اساسی بوده است. همچنین «ومعادن» ماه گذشته مبلغ ۸۱میلیارد و ۱۵۸میلیون ریال ذخیره کاهش ارزش سرمایه‌گذاری در نظر گرفته بود.

بر این اساس «ومعادن» ماه گذشته برای تحصیل سهام ۱۱ شرکت بورسی و یک غیربورسی در مجموع مبلغ ۴۳میلیارد و ۲۰۲میلیون ریال پرداخت کرده است. «ومعادن» بیشترین مبلغ را برای خرید سهام چادرملو با پرداخت ۲۲میلیارد و ۱۰۴میلیون ریال داشته است.