گروه بورس- شرکت شاهد پیش‌بینی درآمد هر سهم خود را برای سال مالی منتهی به پایان خرداد ماه 89 با سرمایه یک‌هزار و 6میلیارد و 632میلیون ریال، به طور خالص مبلغ 805ریال اعلام کرد.

به گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار، «ثشاهد» در اطلاعیه قبلی پیش‌بینی درآمد هر سهم سال 89 خود را مبلغ یک‌هزار و 123ریال اعلام کرده بود. گفتنی است این مبلغ با سرمایه 721میلیارد و 600میلیون ریالی شرکت در نظر گرفته شده بود. ثشاهد دلیل تعدیل پیش‌بینی سود را افزایش سرمایه 39/5درصدی شرکت عنوان کرده است. گفتنی است مجمع «ثشاهد» مبلغ 249میلیارد و 546میلیون ریال از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران و 35میلیارد و 486میلیون ریال دیگر از محل سود انباشته را جهت افزایش سرمایه یاد شده تصویب کرده است. این در حالی است که شرکت افزایش سرمایه تا مبلغ یک‌هزار و 230میلیارد ریال از محل سود انباشته و آورده نقدی سهامداران را در دستور کار خود دارد.
همچنین شرکت پیش‌بینی درآمد تلفیقی هر سهم خود را برای سال مالی ۸۹در مرداد ماه، به طور خالص مبلغ یک‌هزار و ۳۲۶ریال اعلام کرده بود که با توجه به افزایش سرمایه یاد شده، این پیش‌بینی با سرمایه جدید مبلغ ۹۵۱ریال در نظر گرفته شده است.
بنابراین اطلاعات دریافتی از شرکت، فروش «ثشاهد» در سال 89 با 84درصد کاهش نسبت به سال قبل، مبلغ 117میلیاردریال پیش‌بینی شده است. گفتنی است شرکت دلیل این تغییر را کاهش فروش املاک ملارد به مبلغ 590میلیارد ریال در سال مالی 88 اعلام کرده است.
این در حالی است که هزینه‌های عمومی اداری و تشکیلاتی «ثشاهد» در سال ۸۹ به دلیل افزایش حقوق، دستمزد و سایر هزینه‌ها به میزان ۱۵درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است. همچنین هزینه‌های مالی شرکت در سال ۸۹ مبلغ ۲۴میلیارد ریال برآورد شده است، که این مبلغ نیز با ۸۲درصد افزایش نسبت به سال قبل مواجه شده است. «ثشاهد» دلیل این افزایش را انجام پروژه‌های جدید با تسهیلات عنوان کرده است.
گفتنی است درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری‌های شرکت در سال قبل مبلغ 142میلیارد ریال اعلام شده بود که این درآمد به دلیل افزایش سود شرکت‌های تابعه، افزایش درصد تقسیم سود از 50درصد به 90درصد و فروش کوهستان پارک معادل 435درصد افزایش یافته است و در سال 89 به رقم 761میلیارد ریال رسیده است.
همچنین پیش‌بینی عملکرد سال مالی ۸۹ شرکت در مقایسه با پیش‌بینی عملکرد سال مالی قبل به ترتیب سود عملیاتی ۸۹درصد کاهش و سود پس از کسر مالیات ۳درصد افزایش نشان می‌دهد.
گفتنی است هیات مدیره «ثشاهد» اعلام کرده که مجمع سال 88 شرکت با سرمایه قبلی (721میلیارد و 600میلیون ریال) تشکیل خواهد شد و سود نقدی سال مالی مزبور به افزایش سرمایه (دارندگان حق تقدم و سهام جایزه) تعلق نخواهد گرفت.