سنا- عضو هیات مدیره سازمان بورس گفت: موافقت اصولی سازمان برای راه‌اندازی دومین صندوق زمین و ساختمان با نام «آسمان شهر اردبیل» صادر شده است.

«قاسم محسنی» گفت: شرکت تامین سرمایه نوین سمت مدیر سرمایه‌گذاری و متعهد پذیره‌نویسی را در این صندوق برعهده دارد و مدیر ساخت صندوق شرکت تامین مسکن نوید ایرانیان است.

وی افزود: مدیر ناظر صندوق سرمایه‌گذاری زمین و ساختمان آسمان شهر اردبیل، شرکت مهندسین مشاورآبادی و نوآوری ساختمان، متولی آن تعاونی اعتباری عسگریه و بازارگردان این صندوق شرکت کارگزاری رشد پایدار خواهند بود.

عضو هیات‌مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار خاطرنشان کرد: اعطای مجوز فعالیت به صندوق‌های زمین و ساختمان منوط به ارائه طرح توجیهی پروژه و تصویب آن از سوی هیات‌ مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار خواهد بود.

محسنی درخصوص مراحل دریافت مجوز فعالیت صندوق‌های زمین و ساختمان گفت: مسوولان صندوق بعد از اخذ مجوز تاسیس، باید صندوق را در اداره ثبت شرکت‌ها به ثبت برسانند و پس از تهیه صورت‌های مالی و برخی فعالیت‌های مقدماتی وارد مرحله پذیره‌نویسی عمومی شوند.

وی با بیان اینکه چند درخواست جدید برای کسب مجوز فعالیت صندوق‌های زمین و ساختمان به سازمان بورس و اوراق بهادار ارسال شده است، اظهار داشت: تمامی درخواست‌ها بر اساس دستورالعمل‌های مربوطه درحال بررسی است تا این صندوق‌ها هر چه سریع‌تر فعالیت خود را آغاز کنند.

نخستین صندوق زمین و ساختمان با نام چشمه اواخر اردبیهشت‌ماه امسال مجوز تاسیس خود را از سازمان بورس و اوراق بهادار دریافت کرد.